Tehnici de masaj in timpul sarcinii

Tehnici de masaj in timpul sarcinii
  calendar_month        
Oricat de miraculoasa este senzatia dezvoltarii in pantec a bebelusului tau, burtica tot mai mare incepe sa puna o presiune crescanda asupra trupului. Pentru aceste momente, roaga-ti partenerul sa puna in practica o serie de tehnici de masaj pentru perioada sarcinii, care iti vor usura disconfortul fara sa-ti puna in pericol puiul.

Cu toate ca exista opinii divergente in privinta perioadei ideale de a incepe masajul in timpul graviditatii, cei mai multi specialisti iti recomanda sa astepti pana in cel de-al doilea trimestru, atunci cand sansele de avort sunt mult mai mici iar starile de rau au disparut.

Masajul gatului si al umerilor

Aseaza-te pe un scaun si asigura-te ca te afli intr-o pozitie confortabila, cu partenerul tau in spate. Roaga-l sa-si lubrifieze palmele cu putin ulei pentru masaj si sa-si plaseze mainile in centrul partii superioare a spatelui tau.

Apoi, cu miscari usor apasate, spune-i sa-ti relaxeze umerii de la un capat la celalalt, intorcandu-se in permanenta catre sira spinarii. Dupa ce repeta acest ciclu de 3 sau 4 ori, roaga-l sa insiste asupra punctelor in care simti nevoia sa exercite presiune suplimentara.

Cu ajutorul degetelor, indeamna-l sa traseze mici cercuri de-a lungul gatului, masand toata zona pana la baza craniului. Aceasta actiune te va elibera de toata tensiunea acumulata in zona gatului.

Masajul anti-durere lombara

Una dintre cele mai frecvente plangeri ale femeilor gravide este durerea din zona inferioara a spatelui.

Roaga-ti partenerul sa-si plaseze podul palmelor in dreptul sacrumului (zona plata localizata intre solduri si baza coloanei vertebrale) si sa te rasfete cu miscari scurte, apasate, din centru catre exterior (ca si cum ar indeparta ceva). Nu uita sa-i ghidezi apasarile in functie de necesitatile tale.

In continuare, folosindu-se tot de podul palmelor, spune-i sa faca miscari circulare dinamice pe toata suprafata lombara, pentru eliberarea tensiunii si stimularea circulatiei sanguine.

Masajul picioarelor si al gleznelor umflate

Gleznele umflate reprezinta o problema pentru majoritatea gravidutelor, iar o solutie simpla este tot un masaj potrivit la sfarsitul zilei, inainte de culcare.

Aceasta relaxare divina se realizeaza cu ajutorul degetelor mari de la mana, trasand atat miscari liniare, de jos in sus, cat si miscari laterale si circulare.

Masajul talpilor iti va alina durerea cauzata de greutatea pe care picioarele tale sunt nevoite sa o suporte, activand in acelasi timp centrii nervosi ai organismului si,implicit, imbunatatind circulatia.

Masajul burticii

Acest tip de masaj poate fi realizat in colaborare, deci burtica ta se poate bucura de atingerea ambilor parinti.

Pe langa eliberarea fiziologica a tensiunii, este o metoda minunata de hidratare a pielii si de prevenire a aparitiei vergeturilor.

In timp ce partenerul tau sta in sezut, in spatele tau, tu trebuie sa-ti rezemi spatele de trupul lui. Puteti sa va asezati in pat sau pe podea, apeland la sprijinul unor perne pentru mai mult confort.

Folosind putin ulei de masaj sau o lotiune hidratanta intensa, pune-ti palmele peste cele ale partenerului si incepeti sa trasati concomitent miscari circulare pornind din zona buricului.

Apoi, pune-ti imaginatia la contributie si coordoneaza putin "traseul" pe care il parcurgeti cu palmele, conturand inimioare, floricele, valuri si alte simboluri pozitive, incercand sa vizualizezi in minte imaginea puiului tau care creste in interior.



Autor: Adelina Dobrin

Recomandari