Cele 9 faze ale despartirii

Cele 9 faze ale despartirii
  calendar_month        
Daca tu esti cea care este parasita, fii gata pentru cele 9 faze ale despartirii.

Desi durerea resimtita poate fi ingrozitoare, fiecare faza face parte din procesul de vindecare.

Stadiile se supun in general succesiunii de mai jos, dar pasii pot alterna.

A trece peste o despartire si mai ales peste respingere, este foarte asemanator cu alte tipuri de pierdere si suferinta, iar stadiile sunt similare:

1. Faza de negare

"Nu se poate sa se intample asta." In timpul acestui stadiu, de cele mai multe ori astepti ca telefonul sa sune, neputand sa crezi ca relatia s-a terminat cu adevarat.

Solutia: Recunoaste realitatea si recunoaste sentimentele tale fata de aceasta realitate. Accepta dar nu te lasa prada rusinii, si toate acele "ar fi trebuit/as fi putut/as fi facut" ("Trebuia sa stiu mai bine", "As fi putut sa fiu mai sexy").

2. Faza de targuiala

Pierzi nopti in sir gandindu-te ca "Daca imi schimb coafura", "Daca ii ofer sex mai des" sau "Daca nu il sun o saptamana", se va rastgandi.

Solutia: Singura solutie: accepta ca s-a terminat.



3. Faza de singuratate

Simti ca nimeni nu te intelege si nimanui nu-i pasa.

Solutia: Inconjoara-te de oameni carora le pasa, si care ti-o spun deschis. Reaminteste-ti adesea ca esti iubita.

4. Faza de inima franta

Simti ca inima ta se frange la propriu. Poti chiar sa simti durerea in piept, sau iti vine sa vomiti cand te gandesti la el, sau daca il vezi cu altcineva.

Solutia: Poti sa mergi mai departe. Daca te simti foarte rau, pocneste din degete pentru a intrerupe gandurile negative si fixeaza-te pe ceva care te face fericita. Nu te chinui gandindu-te ca fostul tau este fericit in timp ce lumea ta se clatina. Numai experienta ta conteaza, si numai eforturile tale te fac fericita.

5. Faza de invinuire

Te invinuiesti pe tine, sau il invinuiesti pe el pentru lucruri pe care le-ati facut gresit.

Solutia: Accepta ca nu este vina nici unuia, ci amandoi sunteti responsabili pentru despartire.

6. Faza de depresie

Te simti trista, penibila sau nedemna de apreciere. Nu mananci, nu dormi, si iti imaginezi ca nu vei mai iubi niciodata.

Solutia: Accepta durerea, dar nu pica in auto-compatimire. Mentine-te ocupata cu activitati si proiecte.

7. Faza de furie

Te simti furioasa pentru ca ai fost respinsa, poti dezvolta chiar un sentiment de ura.

Solutia: Este ok sa te simti furioasa, dar nu exagera, si nu extrapola la toate suferintele resimtite anterior. Nu te lasa sa devii ranchiunoasa.

8. Faza de acceptare

In cele din urma crezi si accepti ca s-a terminat . Nu mai astepti sa te sune in orice moment, si incepti sa te simti mai impacata.

9. Faza de vindecare

Viata incepe sa-si recapete cursul normal. Te simti pregatita sa iesi cu prietenele si sa cunosti oameni noi. Nu ai uitat, dar incetezi sa mai plangi dupa fostul.

Recomandari