6 motive pentru a manca mere

6 motive pentru a manca mere
  calendar_month        
Ai mancat deja cateva mere si nu mai poti? Merele iti stimuleaza memoria si te protejeaza de bolile cardiovasculare. Iata cateva motive pentru a manca in continuare!

Zambet stralucitor

Desi merele nu curata cu adevarat dintii, muscarea si rontairea unui mar stimuleaza salivatia, ceea ce combate cariile deoarece saliva reduce concentratia de bacterii din gura.

Memorie

Un mar pe zi ascute memoria. Quercetina, un antioxidant care se gaseste in special in coaja, este recunoscuta ca fiind mai eficace decat vitamina C in protectia creierului contra daunelor produse prin oxidare.

Anticancer

Cercetatorii de la Universitatea Cornell au descris mai multi compusi - triterpenoide - care se gasesc in coaja merelor si care au o actiune puternica ce se opune dezvoltarii celulelor canceroase ale ficatului, colonului si sanilor. Alte studii desfasurate in aceeasi universitate au aratat ca anumite extracte de mar pot reduce numarul si marimea tumorilor mamare la soareci.

Destuparea arterelor

Ca si strugurii rosii, si merele au adevarate efecte protectoare contra bolilor cardiovasculare, potrivit unui studiu francez publicat in acest an. Studiul a fost realizat pe hamsteri si a aratat ca un consum pe termen lung de compusi fenolici ca cei din mar si strugure reduce acumularea grasimilor pe peretii interni ai arterelor. Presarea acestor fructe si stoarcerea sucului ajuta corpul sa asimileze mai bine antioxidantii.

Doctorul nu va veni

Adultii care consuma regulat mere, suc sau piure de mere au cu 27% mai putine riscuri sa dezvolte sindrom metabolic - o asociere de probleme de sanatate: diabet, boli cardiovasculare. De altfel, acesti adulti au si o talie mai redusa si o presiune arteriala mai joasa.

Risc scazut de diabet

Femeile care consuma minimum 1 mar pe zi au cu 28% mai putine riscuri sa sufere un diabet de tip 2 decat cele care nu prefera merele. Acest efect se datoreaza continutului de fibre solubile din mere, care joaca un rol important in reglarea nivelului de glucoza din sange. Un mar de dimensiune medie furnizeaza aproximativ 4 g fibre, majoritar pectina, o fibra recunoscuta pentru capacitatea sa de a scadea colesterolul.

Autor: Nuage

Recomandari