Hidratarea pe canicula: ceaiul si cafeaua nu te ajuta, apa te poate imbolnavi

Hidratarea pe canicula: ceaiul si cafeaua nu te ajuta, apa te poate imbolnavi
  calendar_month        
Hidratarea pe canicula poate fi o provocare mai mare decat crezi. Ceaiul si cafeaua nu te ajuta, pentru ca au in compozitie cofeina, iar aceasta substanta conduce la deshidratare.

Pana si apa, singura ta arma in lupta cu temperaturile toride, te poate imbolnavi daca nu o consumi corespunzator.

Iata cum descifrezi corect codul hidratarii sanatoase pe vreme de canicula.


A venit acea perioada din an cand nu te mai cicalim doar sa mananci sanatos, ci iti amintim si de hidratarea absolut necesara pe timp de canicula. Apa iti mentine pielea supla si stralucitoare, elimina toxinele de la nivelul rinichilor, transporta nutrientii in tot corpul, iti echilibreaza tensiunea arteriala si temperatura corpului. Ceaiul si cafeaua actioneaza ca diuretice, deci nu te ajuta deloc in lupta cu deshidratarea.

Ce si cat bei pentru hidratare?

Fara doar si poate, apa ramane cea mai buna solutie pentru hidratare, cata vreme organismul este constituit in proportie de minimum 50% din acest lichid vital. Cel mai bine este sa consumi apa inainte sa iti fie sete, deoarece odata ce senzatia se instaleaza, corpul tau este deja deshidratat. In zilele toride, iti poti face un program fix pentru a-ti aminti sa bei apa inainte sa tanjesti dupa ea sub soare.

Evita ceaiul (in special cel negru si verde), cafeaua si alcoolul. Aceste bauturi stimuleaza productia de urina prin continutul de cofeina si iti elimina excesiv lichidul din organism. Nu poti renunta la ele de tot? Atunci bea in compensatie si apa, pentru o hidratare preventiva.

Cat despre cantitatea de apa recomandata pe timpul verii, adultii au nevoie de aproximativ 500 - 600 ml inainte sa inceapa o activitate, apoi cate 200 ml la fiecare jumatate de ora de efort depus. Daca lucrezi in aer liber, vei avea de inca 700 ml apa in plus in primele 2 ore de expunere la caldura.

Cum te imbolnaveste apa?

Paradoxal, apa atat de necesara pe canicula poate si ea sa te imbolnaveasca, daca o consumi abuziv. O problema mai putin intalnita decat deshidratarea este hyponatremia, afectiune provocata de un nivel insuficient de sodiu in corp. Acest lucru survine in urma consumului exagerat de apa, care dilueaza numarul de electroliti sanguini. Astfel, functiile cerebrale, cardiace si musculare pot avea de suferit.

Sportivii sunt predispusi hyponatremiei din pricina senzatiei de sete accentuata pe care o resimt zilnic in urma efortului. Asa au fost concepute bauturile speciale pentru atleti, care protejeaza nivelul de sodiu necesar organismului (iata un pont util pentru jogging-ul din parc!).

Cum iti dai seama ca esti deshidratata?

Principalele simptome ale deshidratarii, care apar atunci cand corpul atinge un prag critic al acestei afectiuni, sunt:

gura uscata durerile de cap greata varsaturile iritabilitatea oboseala urinarea insuficienta constipatia ametelile febra delirul

Trebuie sa stii ca intervalul normal de urinare este la fiecare 2-4 ore. Daca mergi la toaleta o data dimineata si apoi abia la ora 14, iar urina este inchisa la culoare, inseamna ca ai nevoie urgenta de hidratare.

Surse de hidratare

Exista si alte surse alimentare de hidratare, recomandate pe timpul verii. In afara de apa, infrupta-te in voie din:

castravetii apa de cocos (contine electroliti sanguini) pepenele verde varza cruda iartul salata verde portocalele merele ardeiul rosu gras ananasul grapefruitul lamaia fructele de padure morcovii supa de legume



Tu cum te hidratezi pe timp de canicula? Da-ne sfaturile tale utile in sectiunea de comentarii!

Autor: Adelina Dobrin

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Fondurile si proiectele europene in 2011
  • person

    "detalii la www.fondurile-structurale.com"

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right