Obiceiuri care agraveaza durerile

Obiceiuri care agraveaza durerile
  calendar_month        
Atunci cand ai dureri, fie ca sunt cauzate de o migrena, artrita sau spate, incerci orice pentru a scapa de aceste simptome extrem de neplacute, care iti afecteaza starea de bine.

Insa, chiar daca iti iei medicamentele prescrise, la ore fixe, activitatile si obiceiurile tale de peste zi pot face ca eforturile tale de a scapa de dureri sa fie ineficiente.

Iata mai jos cateva obiceiuri care agraveaza durerile:



Negativismul

Atunci cand suferi este foarte usor sa te gandesti la tot ce este mai rau. Pe langa faptul ca vei fi stresata in permanenta, durerile pot fi agravate de starea ta psihica. Gandurile negative favorizeaza tensiunea musculara si intensifica durerea prin stimularea productiei de substante inflamatorii din organism.

Durerea este procesata apoi in creier si este direct influentata de ganduri.

Ce sa faci: Tine minte ca durerile apar si dispar, iar fluctuatiile nu inseamna nimic rau. Concentreaza-te pe ce poti sa faci pentru a scapa de dureri. Ia corect medicamentele, relaxeaza-te si implica-te in diverse activitati.

Sedentarismul

Atunci cand suferi de dureri sacaitoare, miscarea este ultimul lucru la care te gandesti. Cand sufera de dureri cronice, majoritatea persoanelor evita sa faca miscare, de teama ca acest lucru poate agrava situatia.

Medicii insa sunt de alta parere. Inactivitatea duce la dureri de spate, atrofierea muschilor si tendoanelor, simptome care pot agrava durerile.

Ce sa faci: Incearca sa faci mai multa miscare, sa te plimbi prin parc, sa dansezi sau sa te joci cu animalul de companie. Orice activitate alegi sa faci, este indicat sa incepi cu exercitii usoare si sa iei pauze de odihna graduale pe masura ce intensitatea exercitiile se mareste.

Fumatul

Noi studii arata ca intre fumat si durerile cronice exista o legatura stransa. Fumatul micsoareaza circulatia sangelui si impiedica livrarea de oxigen catre muschi, nervi si tesuturi, ceea ce incetineste procesul de vindecare.

Fumatul produce si radicali liberi care distrug celulele si cauzeaza inflamatii.

Ce sa faci: Renunta sau redu consumul de tutun, cel putin in perioadele in care suferi de dureri.

Gentile supradimensionate

Daca porti zilnic genti sau serviete mari si grele, acest obicei isi pune amprenta asupra coloanei vertebrale. Sunt astfel favorizate durerile de spate, gat, umeri si solduri.

Ce sa faci: Cantareste geanta. Daca are mai mult de 10% din greutatea ta este timpul sa faci curat in ea. De asemenea, este indicat sa alegi o geanta mai mica, pe care sa nu o porti doar pe un umar.

Kilogramele in plus

Kilogramele in plus pun presiune asupra organismului si provoaca diverse tipuri de dureri, in special de spate si incheieturi. Pe langa faptul ca aceste kilograme in plus afecteaza pozitia corpului, pun presiune asupra coloanei vertebrale.

Ce sa faci: Discuta cu medicul de familie sau cu un nutritionist care sa iti creeze o dieta personalizata. Incearca sa slabesti cateva kilograme, sa faci miscare si sa consumi alimente sanatoase.

Pozitia necorespunzatoare in fata calculatorului, insomniile, stresul, graba sau mania sunt alte comportamente care agraveaza durerile.

Autor: Mihaela Rotaru
Recomandari