Sfaturi pentru ingrijirea picioarelor

Sfaturi pentru ingrijirea picioarelor
  calendar_month        
Picioarele tale sunt structuri complexe ce iti pot reflecta starea generala de sanatate si confort. Simptome precum durerea persistenta sau inflamatia reprezinta semne de avertizare. Daca, de exemplu, neglijezi o articulatie dureroasa, aceasta se poate deteriora si deveni insuportabila. Apoi vei incepe sa mergi ciudat pentru a evita durerea, iar acest lucru poate duce la probleme si mai mari.

Poarta incaltaminte care sustine piciorul in mod corect, reducand astfel sansa de a te rani.

Nu purta aceiasi pantofi in fiecare zi.

Alege incaltamintea facuta din materiale naturale, astfel incat piciorul tau sa poata respira.

Aeriseste-ti picioarele inainte si dupa ce faci sport pentru a preveni dezvoltarea bacteriilor.

Daca te doare genunchiul, soldul sau spatele, durere ce rezista tratamentului, poti apela la o pedichiurista. Cateodata chiar si o structura mica a piciorului poate cauza probleme pentru restul corpului. Ceea ce porti in picioare iti poate afecta trupul.

Schimba-ti ciorapii sau sosetele cel putin o data pe zi. Alege sosetele care contin minimum 70% bumbac sau lana.



Variaza inaltimea tocurilor de la zi la zi, intr-o zi purtand tocuri joase si in alta tocuri usor mai inalte.

Variaza tipurile de pantofi.

Pentru pantofii de zi cu zi, alege tocuri de 2 cm.

Gandeste-te sa porti pantofi care au o curelusa sau un snur pozitionat in scobitura gleznei ca sa nu alunece din picior. Ei vor functiona la fel ca centura de siguranta a masinilor.

Diabetul poate afecta piciorul. Oamenii care sufera de diabet pot avea circulatia proasta si pot avea dureri in picioare. Chiar si cea mai mica rana poate duce la infectie care, netratata cu promptitudine, poate duce la complicatii serioase. Daca suferi de diabet, este important sa-ti examinezi zilnic picioarele.

Pentru a reda vitalitatea picioarelor , maseaza-le cu o rola pentru picioare sau, chiar mai bine, roaga-ti partenerul sa ti le maseze.

Daca vei sta cu picioarele in sus 10 minute dupa o zi lunga, circulatia se va imbunatati.

Picioarele tale iti pot reflecta starea de sanatate - boli ca artrita si diabetul sau probleme de circulatie si neurologice isi pot declansa primele simptome in picioare.

Misca in cerc laba piciorului de 10 ori in ambele directii, incercand sa-ti tii piciorul cat mai nemiscat.

Misca-ti degetele de la picioare in mod constient in toate directiile.

Deseneaza alfabetul cu picioarele (un exercitiu bun pe care il poti face in timp ce stai jos la birou).

Recomandari