Biroul de acasa: cum sa-l amenajezi ca sa fii mai eficient

Biroul de acasa: cum sa-l amenajezi ca sa fii mai eficient
history_edu
Autor
redactia ele.ro
  calendar_month
Publicat
05 Nov 2020, 22:07
  update
Actualizat
05 Nov 2020, ora: 21:48
     
Cat de mult stai la birou de cand lucrezi de acasa? Cat de atent esti cu postura? Cu distanta fata de monitor? Cat de des de ridici sa te misti? Cum tii picioarele? Ai un scaun ergonomic? Unde se afla mouse-ul? Cat de des esti intrerupt in taskurile zilnice? Toate aceste intrebari si multe altele pot face diferenta intre productivitate si procrastinare in munca remote. Si pot atarna greu cand vine vorba de starea ta de sanatate pe termen lung. 

Workspace Studio - o companie locala de solutii de amenajari ergonomice pentru birouri - a elaborat un eBook care cuprinde sfaturi si solutii de amenajare pentru biroul de acasa, astfel incat productivitatea si sanatatea fizica sa nu fie afectate atunci cand munca remote se prelungeste. Ghidul poate fi descarcat gratuit de aici.  Acesta cuprinde recomandari legate de ambient (spatiu, acustica, iluminat), de postura, de mobilierul de birou potrivit, dar si de felul in care ar trebui organizata munca, pauzele, intalnirile si multe altele.

Potrivit ghidului Workspace Studio, ideal ar fi să poți avea un spațiu dedicat pentru biroul de acasă. Acest lucru nu implică neapărat un birou dedicat, ci mai degrabă un spațiu care să poată asigura rezolvarea sarcinilor de la job în liniște, inclusiv atunci când trebuie să participi la meetinguri online. 

Fie că lucrezi pe insula de la bucătărie, pe canapea, la masa din dining sau în altă parte, trebuie să ai mereu în vedere poziția corpului. Suprafața ta de lucru ar trebui să îți permită să stai drept, să nu fie nevoie să te întinzi pentru a ajunge la laptop sau la mouse. Altfel, vei obosi mult mai repede, vei simți discomfort la nivelul mușchilor, iar acest lucru îți va afecta nu doar productivitatea, ci și starea de spirit și de sănătate fizică.

Redu zgomotul

Mai ales atunci când lucrezi acasă alături de copii, este important să poți asigura liniștea, măcar parțial. De aceea, ideal ar fi ca spațiul tău de lucru să aibă o ușă, care să poată fi închisă din când în când.Investește într-o pereche de căști care anulează zgomotul de fond dacă locuiești într-o zonă gălăgioasă. Pentru a reduce zgomotele ambientale, poți folosi textile, plante, covoare și alte soluții acustice care preiau sunetul și asigură un mediu mai calm și mai liniștit, propice pentru concentrare și munca de creație.

Pozitia de lucru

80% dintre afecțiunile de stres repetitiv sunt generate de o postură de lucru incorecta. Scaunul pe care stai cât lucrezi ar trebui să-ți ofere suport pe întreaga zi, chiar dacă schimbi diferite poziții de lucru. Picioarele trebuie să atingă podeaua, încât să poți să ții tălpile lipite de aceasta.Unghiul genunchilor trebuie sa fie deschis, mai mare de 90 grade. Scaunul trebuie să te mențină în echilibru când te miști și să asigure suport pentru coloană, în special în zona sacrală. Capul nu trebuie aplecat mai mult de 15 grade, iar umerii nu trebuie ridicați pentru a ajunge la înălțimea biroului. Pentru a nu-ți obosi ochii, folosește un teanc de cărți sau un braț de monitor, astfel încât monitorul la care lucrezi să fie la nivelul ochilor.
Recomandari

Newsletter Ele.ro

 
 
Ce posete purtam in vara asta?
  • person

    "nu uita ca si cei mai frumosi trandafiri au spini!!"

Blog Ele.rochevron_right
 
Forum Ele.rochevron_right
 
LUMANARE ARTIFICII SET24 DIVERSE CULORI

4 RON   5 RON

Ofert Ele.rochevron_right
20% reducere