6 moduri ciudate de a ucide o raceala

6 moduri ciudate de a ucide o raceala
  calendar_month        
Pana nu se inventeaza un tratament adevarat contra racelii, de ce sa nu incerci aceste strategii?

1. Nu-ti sufla nasul!

Nu este o gluma! Cand iti sufli nasul, mucusul urca in partea superioara a sinusurilor si ramane acolo, blocandu-ti caile respiratorii. Cea mai buna metoda pentru a scapa de nasul infundat e sa-ti sufli usor cate o nara, pe rand, sau sa folosesti un decongestionant nazal.

2. Nu amana sedinta de firness!

Un studiu a scos la iveala faptul ca raceala nu afecteaza functia plamanilor sau capacitatea de a face activitate fizica. Se pare ca cei care aleg sa nu-si intrerupa sedintele de antrenament se recupereaza in acelasi timp ca si cei care le intrerup, dar se simt mult mai bine, simptomele fiind mult atenuate.

52364.jpg

3. Evita aerul uscat!

Studiile arata ca gripa se raspandeste mai bine in aer uscat. Atunci cand umiditatea absoluta (cantitatea de apa din aer) este scazuta, virusul supravietuieste mai mult timp. Daca aerul din casa ta este de obicei uscat, cumpara-ti un umidificator.

4. Coace-ti raceala!

Exceptia de la regula 3 o constituie sauna, care reduce simptomele racelii si reduce recurenta. La finalul unui studiu de 6 luni, grupul care a facut sauna regulat a racit de mai putine ori.

5. Evita frigul!

Bunica ta avea dreptate cand iti spunea sa-ti mai pui o bluza ca sa nu racesti. In cadrul unui studiu, un grup de voluntari a fost scufundat cu picioarele in apa foarte rece, dupa care s-a observat ca acestia raceau mult mai repede si mai frecvent decat grupul de control. Virusii asimptomatici se multiplica in caile aeriene atunci cand vasele sangvine se contracta ca raspuns la frig, devenind simptomatici.

6. Hiberbeaza!

Oamenii care dorm mai putin de 7 ore pe noapte sunt de 3 ori mai expusi la riscul de a raci fata de cei care dorm 8 ore sau mai mult. Asa ca trage perdelele, inchide lumina, fa patul si trage un pui de somn.

Recomandari