4 superalimente mai putin cunoscute

4 superalimente mai putin cunoscute
  calendar_month     photo_cameraShutterstock    
In cautarea unui stil de viata sanatos si echilibrat, multi dintre noi ne concentram pe alimentele obisnuite pe care le consumam zilnic, precum fructele, legumele si proteinele de calitate. Cu toate acestea, in vastul univers al nutritiei, exista unele comori ascunse, superalimente mai putin cunoscute, care aduc beneficii uimitoare pentru sanatatea noastra, dar raman adesea in umbra celor mai populare.

In randurile care urmeaza, ne propunem sa aruncam o privire asupra a cinci astfel de superalimente misterioase, putin explorate si subevaluate. Descoperind aceste comori nutritionale, vom dezvalui beneficiile lor pentru sanatate si cum ne pot ajuta sa ne imbunatatim starea generala de bine.

1. Camu Camu

Acest fruct exotic și extrem de nutritiv este originar din padurile tropicale din America de Sud, in special din regiunile amazoniene, are un aspect asemănător cu cel al cireselor sau al merelor mici, dar este de culoare verde sau rosie, in functie de gradul de maturitate.

Fructul este renumit pentru continutul sau incredibil de bogat in vitamina C - o cantitate mica de Camu Camu poate furniza de pana la 60 de ori mai multa vitamina C decat o portocala. Pe langa vitamina C, Camu Camu contine o serie de antioxidanti puternici, precum polifenoli si carotenoizi, potasiu, calciu si fier. Il poti gasi sub forma de pulbere si il poti folosi ca adaos la diferite retete de smoothie sau in deserturi.

2. Moringa oleifera

Originara din India, aceasta planta este adesea denumita „arborele miraculos” datorita capacitatii sale de a furniza o varietate larga de nutrienti esentiali.

Fiecare parte din Moringa oleifera, de la frunze la radacini si seminte, este valorificata pentru beneficiile sale. Frunzele Moringa sunt o sursa bogata de vitamine si minerale esentiale, cum ar fi vitamina C, vitamina A, calciu si fier, are proprietati antioxidante si antiinflamatorii. Consumul regulat al acestei plante poate ajuta la reducerea stresului oxidativ din organism si la combaterea inflamatiilor, imbunatatirea functiei renale si reducerea nivelului de zahar din sange. Se gaseste sub forma de suplimente, extract sau pulbere si poate fi adaugata in iaurt, mancaruri sau bauturi.

3. Natto

Natto este un aliment traditional japonez cu o istorie indelungata. Este produs din boabe de soia, fermentate cu ajutorul bacteriei Bacillus subtilis var. Natto este de culoare maro deschis pana la maro inchis, cu o textura lipicioasa si vascoasa.

Are un gust distinct si complex, care poate varia in functie de producator si de procesul de fermentare. Este adesea descris ca avand un gust usor acrisor si umami. Se gaseste in magazinele cu produse asiatice si cele cu profil nutritional.

Natto poate fi consumat ca atare sau in diverse preparate. Una dintre cele mai comune modalitati de servire este cu orez alb sau alaturi de alte ingrediente, cum ar fi algele marine, ceapa verde si sosul de soia.

Natto poate fi, de asemenea, folosit in sushi, in supe sau in diferite feluri de mancare, precum omleta sau paste.

4. Cordyceps sinensis

Cordyceps sinensis, cunoscut si sub denumirea de „ciuperca vierme” sau „ciuperca parazita a viermelui”, paraziteaza larvele unor insecte, in special ale gandacilor subterani, si este cunoscuta pentru cresterea energiei si a rezistentei, imbunatatirea functiei sistemului imunitar, reducerea stresului oxidativ si a inflamatiei, precum si sustinerea functiei hepatice si renale. Aceasta ciuperca se gaseste in principal in regiunile montane ale Tibetului si ale altor parti ale Asiei, la altitudini mari. Aici, conditiile de crestere sunt ideale pentru dezvoltarea sa.



Cordyceps este folosita de secole in medicina traditionala chineza pentru a trata diverse afectiuni. Se crede ca are efecte benefice asupra sistemului imunitar, a echilibrului hormonal si a performantei fizice.

Cordyceps sinensis este disponibila pe piata in diverse forme, inclusiv capsule, pulbere si extracte lichide si poate fi adaugata cu usurinta in bauturi sau mancaruri.

Daca suntem dispusi sa exploram si sa experimentam noi optiuni in bucatarie, putem introduce aceste superalimente in regimul nostru alimentar, pentru a ne imbunatati stilul de viata si a ne mentine in forma optima. In cele din urma, sanatatea noastra este unul dintre cele mai pretioase active pe care le avem, iar cunoasterea si adoptarea acestor superalimente poate fi un pas important in directia unei vieti mai echilibrate.


Recomandari

Newsletter Ele.ro

te vreau doar pe tine
  • person

    "nu plange pentru ca s-a terminat, zambeste pentru ca s-a petrecut!"

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right