Ce nu stiati despre Vitamina C

Ce nu stiati despre Vitamina C
  calendar_month        
Vitamina C sau acidul ascorbic este un nutrient de care organismul are nevoie pentru a construi vase de sânge, cartilaj, mușchi și colagen în oase. Vitamina C este, de asemenea, vitală pentru procesul de vindecare al organismului. Fiind un antioxidant, Vitamina C protejează celulele împotriva efectelor radicalilor liberi, molecule produse atunci când organismul descompune alimentele sau este expus la fumul de tutun și radiațiile de la soare, razele X sau alte surse. Radicalii liberi pot juca un rol în bolile de inimă, cancer și alte boli. De asemenea, Vitamina C ajută organismul să absoarbă și să stocheze fierul.

Deoarece organismul nu produce vitamina C, aceasta trebuie să fie obținută din dietă. Vitamina C se găsește în alimente precum: citrice, fructe de pădure, cartofi, roșii, ardei gras, varză, varză de Bruxelles, broccoli și spanac. Vitamina C este disponibilă și ca supliment oral, de obicei sub formă de capsule și tablete masticabile. Majoritatea oamenilor primesc suficientă vitamina C dintr-o dietă sănătoasă. Deficitul de vitamina C este mai probabil a fi prezent la persoanele care: fumează sau sunt expuse la fumatul pasiv, care au anumite afecțiuni gastro-intestinale sau anumite tipuri de cancer, care au o dietă precară, care nu include fructe și legume în mod regulat. Un deficit sever de vitamina C poate duce la o boală numită scorbut. Această boală provoacă anemie, sângerare a gingiilor, vânătăi și vindecare slabă a rănilor.

Dacă luați vitamina C pentru proprietățile sale antioxidante, fiți conștienți de faptul că este posibil ca suplimentul să nu ofere aceleași beneficii ca și antioxidanții naturali găsiți în alimente. Doza zilnică recomandată de vitamina C este de 90 de miligrame pentru bărbații adulți și de 75 de miligrame pentru femeile adulte.

Vitamina C este solubilă în apă și nu este produsă de corp. Ființele vii o iau din alimentație, iar pe etichetele produselor procesate se regăsește sub denumirea de ascorbat sau acid ascorbic.

Sursele naturale de vitamina C includ măceșele, citricele, kiwi, mango, căpșunele, roșiile, legumele cu frunze verzi și brocoli. Unele animale vertebrate pot sintetiza vitamina C din glucoză, însă omul și alte câteva mamifere au pierdut această abilitate datorită lipsei unei enzime specializate în sintetizarea vitaminei C în interiorul organismului. Așadar, oamenii au nevoie să ia vitamina C din alimente.

Vitamina C sintetică sau naturală?

Vitamina C sintetică

- conține ambii izomeri ai Acidului Ascorbic (L-Ascorbic si D-Ascorbic)
- acidul ascorbic sintetic reprezintă doar o mică parte din ceea ce are nevoie corpul nostru.
- vitaminele sintetice sunt obținute prin procese chimice complexe, rezultatul fiind o vitamina C cu o biodisponibilitate și eficiență biologică scăzute
- pe măsură ce doza de Vitamina C sintetică crește (doze “de atac” în perioada rece sau la gripe) absorbția scade. Acidul Ascorbic de sinteză are o perioadă de metabolizare si eliminare mai rapidă, rămânând doar în forma sa completă și eficientă timp de aproximativ două ore.
- forma sintetică folosește metode care dăunează durabilității planetei
- suplimentele de Acid Ascorbic sintetic care nu sunt prelucrate ca ascorbat mineral pot provoca supărări persoanelor cu sensibilitate gastrică.

Vitamina C naturală

- conține doar izomerul L-Ascorbic, singurul responsabil de efectele biologice ale Vitaminei C. Plantele nu sintetizează și izomerul D-Ascorbic, inutil din punct de vedere biologic.
- prin metodele moderne de extracție, măcinare, amestec și uscare substanțele active sunt păstrate în integritatea lor
- vitamina C este mai puțin procesată decât izolatul sintetic, „mai întreagă”, conținând cea mai mare parte din întregul aliment
- biodisponibilitatea ei este semnificativ mai mare, iar Vitamina C este absorbită mai lent
- nu provoacă probleme la stomac persoanelor cu sensibilitate gastrică
- are randament superior în ceea ce privește menținerea sănătății cardiovasculare, stimularea funcției celulelor imune, rolul antioxidant și de combatere a alergiilor.

Așadar, vitamina C are proprietăți antioxidante remarcabile, are beneficii impresionate pentru sănătatea sistemului imunitar, de aceea i se acordă atât de multă atenție, mai ales la începutul și pe parcursul sezonului rece.

Vitamina C este considerată unul dintre cei mai siguri și mai eficienți nutrienți.

Recomandari