Ce alimente iti tin de cald iarna aceasta

Ce alimente iti tin de cald iarna aceasta
  calendar_month        
Iarna, cand temperaturile exterioare pot cobori foarte mult sub limita inghetului, este esential sa incluzi in dieta zilnica alimente care iti tin de cald. Acest tip de alimente regleaza temperatura corpului, avand o influenta pozitiva asupra unui numar important de procese care au loc in interiorul organismului.

Iti esti frig mai mereu in timpul iernii? Simti nevoia sa te imbraci foarte gros chiar si cand stai ghemuita in pat, invidiindu-ti iubitul ca el se simte excelent doar in tricou?

Afla ca poti contribui la ameliorarea senzatiei permanente de rece consumand o serie de alimente care iti vor tine de cald!

1. Bauturile fierbinti

Una dintre cele mai evidente alegeri pe timp de iarna, atunci cand iti doresti sa te incalzesti instant, sunt bauturile fierbinti. Poti alege dintr-o gama larga de astfel de bauturi, de la clasica ciocolata calda pana la o cana aromata de cafea sau de ceai ori o supa gustoasa.

Pentru un efect suplimentar, mergi pe combinatia de fierbinte si picant: spre exemplu, iti poti pregati o cana mare de ceai gustos de ghimbir sau poti sorbi cu nesat dintr-o supa picanta, cu chili.

2. Cerealele integrale

Si produsele pe baza de cereale integrale iti pot tine de cald pe timp de iarna. Astfel, alimente precum orezul brun, quinoa, fulgii de ovaz, orz, hrisca, mei ii furnizeaza organismului necesarul de carbohidrati complecsi care determina producerea de energie si, implicit, caldura.

Tot cerealele integrale sunt o sursa bogata de vitamine din complexul B si magneziu, continand totodata si seleniu. Toti acesti nutrienti contribuie la buna functionare a glandei tiroide si a celor suprarenale, responsabile pentru reglarea temperaturii corporale.

3. Scortisoara

Scortisoara este un condiment pretios pe timp de iarna. Nu numai ca este aromata si poate fi inclusa cu usurinta in deserturi si bauturi delicioase, dar ajuta si organismul sa produca mai multa caldura, atat de necesara atunci cand iti este frig.

Alte condimente cu efect similar pe care te poti baza pe timp de iarna sunt chimenul, coriandrul, turmericul, cuisoarele, boiaua de ardei, nucsoara, piperul si ienibaharul.

4. Ghimbirul

Ghimbirul este unul dintre cele mai eficiente alimente pe care le poti folosi pe timp de iarna pentru a-ti incalzi trupul. Aroma sa placuta si intensa au transformat ghimbirul intr-o radacinoasa foarte versatila, care poate fi inclusa cu succes in ceaiuri, deserturi, feluri principale, cocktailuri si altele.

Consumul de ghimbir - cu precadere a unui ceai fierbinte - iti va imbunatati circulatia sangvina si te va ajuta sa incalzesti instant.

5. Fructele oleaginoase

Fructele oleaginoase ar trebui sa faca parte din alimentatia ta zilnica, in special in timpul iernii, cand te ajuta sa iti reglezi temperatura corpului si sa elimini starea neplacuta de frig. Ce fel de oleaginoase nu ar trebui sa lipseasca din meniul de zi cu zi? Arahidele, migdalele, fisticul si nucile sunt aliatii tai de nadejde, avand si un aport consistent de nutrieti esentiali pentru organism: acizi grasi omega 3, vitamine, fibre, antioxidanti, calciu, cupru etc.

Recomandari