Protejeaza-ti pielea de soare prin alimentatie!

Protejeaza-ti pielea de soare prin alimentatie!
  calendar_month        
Conceptul de fotoprotectie prin alimentatie castiga teren din ce in ce mai mult. Se pare ca este posibil sa-ti protejezi pielea din interior, mancand alimente ce contin antioxidanti naturali.

Luteina

Se gaseste in spanac, piper rosu, laptuci, varza si are efect de intinerire a pielii. Luteina este un pigment galben natural care se gaseste mai ales in frunzele verzi ale vegetalelor.

Ea a constituit subiectul de cercetare al unei echipe americane care a descoperit ca 10 mg de luteina pe zi timp de 12 saptamani a facut ca activitatea fotoprotectoare din piele sa se mareasca de doua ori si jumatate, pielea avand si ea un aspect mai tanar. Cele 10 mg de luteina le poti lua din 100 g de spanac/ 200 g de piper rosu/ 50 g de varza.

Betacaroten si licopen

Se gasesc in morcovi, caise, pepene verde si rosii, fiind foarte de ajutor in mecanismul fotoprotectiei. Se pare ca, asemenea luteinei, betacarotenul si licopenul se acumuleaza in straturile superficiale ale pielii.



Astfel, daca mancam 2 morcovi pe zi, vom obtine un factor de protectie solara (FPS) de aproximativ 3, si va fi... natural! Poate parea un factor mic, insa iti va asigura protectia de baza in permananenta.

Fie ca te decizi sa consumi alimente cu continut bogat in betacaroten si licopen, fie ca decizi sa iei suplimente alimentare, trebuie sa incepi cura cu 12 saptamani inainte de expunerea la soare. Nu te speria daca palmele vor lua o tenta portocalie, este normal si benefic contra razelor UV.

Vitaminele C si E si Seleniul

Se gasesc in piper, fructe de padure, lamai, seminte de floarea-soarelui, germeni de grau si vegetale de culoare verde-inchis. Acestea redau fermitatea pielii, protejand-o de radicalii liberi si hidratand-o.

75 de micrograme de seleniu pe zi reduc atacurile radicalilor liberi asupra celulelor, creand efectul de fermitate a pielii.

Recomandari