Sarbatori - cadouri personalizate
history_edu ele.ro calendar_month 27 Iun 2008, 16:13
A venit iarna. Luminitele in oras s-au aprins. Vitrinele sunt decorate in spiritul sarbatorilor. Brazi. Clopotei. Beteala. Globuri. Colinde. Bere speciala. Mosi Craciuni. Zapada. Craciunite. Cadouri. Feerie.
Iarna e prilej de bucurie. De oferit cadouri. Multi ar spune ca e de fapt si motiv pentru batai de cap. In aceasta perioada deja toate companiile au intrat in febra alegerii cadourilor potrivite. Pentru angajati. Pentru partenerii de afaceri. Pentru toate persoanele relevante dintr-un anumit punct de vedere pentru organizatie.
Si acum vine partea cea mai grea. Ce alegem?
Probabil ca agendele si pixurile sunt cele mai comune. Sunt personalizate. Dar nu sunt suficiente. In fapt multe persoane nu folosesc agendele primite, ci isi cumpara agende speciale care le plac dintr-un motiv anume.
Astfel se ajunge pe taramul ideilor diferite. Personalizate. Sic. Cu stil. Un lucru trebuie insa mentionat de la bun inceput. Orice cadou s-ar alege, el trebuie sa aiba legatura cu institutia care il trimite si cu ocazia pentru care este ales. Sunt solutii o multime. Dovada si cataloagele de produse personalizabile. Idei si produse mai scumpe sau mai ieftine, intrucat, de ce sa nu recunoastem, ideile sunt multe, in practica insa bugetul influenteaza alegerea finala.
Cadourile de sfarsit de an pot varia si in functie de destinatar: domn sau doamna. Unui domn i se poate trimite o sticla de vin cu eticheta personalizata, frumos ambalata si insotita de un obiect tot personalizat. Un glob ar putea rezolva dilema. O cutie de bomboane fine ar putea fi o alegere pentru doamne. Ceva pentru ambient, de decor, ori un aranjament frumos de plante uscate si frumos mirositoare ar putea fi ceva simbolic de oferit oricui. Pe de alta parte e firesc ca o companie ce produce dulciuri sa trimita un pachet cu produse ale sale.
Imi aduc aminte ca acum doi ani o agentie de publicitate a trimis drept cadou o pereche de sosete cu degetele. Viu colorate perechile au fost primite bine de catre destinatari. Efectul a fost realizat. Comoditate. Creativitate. "Iti oferim exact ceea ce ai nevoie" sau "suntem la picioarele tale" pareau ca vor a spune acele sosete. Iata o idee si o pozitionare inedite.
Un bradut, un globulet-breloc, un decision maker personalizat, sunt alte variante de cadouri. Cozonac si vin. O icoana. O caciula fantezie. Un radio. Un calendar electronic cu ceas si alarma pentru birou. O "jucarie fantezie". Totul in stransa legatura cu personalitatea si identitatea companiei.
Important este de fapt gandul. Intentia. Pozitionarea comuna si cadoul obisnuit vor duce la afirmatia "X si Z au trimis obisnuitele ..., pe cand Q iata ce idee minunata a avut!" - concluzia: fiti inovativi. Pe de alta parte, worst case scenario este: "Ia uite-i si pe cei de la Q. Avari. N-au trimis nimic." - concluzia: realizati o campanie de Craciun.
Despre un alt element important - felicitarile de Craciun - mai multe detalii in articolul urmator.
Alte articole despre