6 aptitudini de baza pentru orice job

6 aptitudini de baza pentru orice job
  calendar_month       web myjob.ro  
Cerintele angajatorilor sunt din ce in ce mai dure, daca analizezi diverse anunturi de joburi. Adesea, pe langa abilitatile necesare pentru specificul jobului, companiile solicita si aspecte mai putin... comune. Spre exemplu, simtul umorului. De ce ai avea nevoie la munca de asa ceva daca nu lucrezi in industria de divertisment sau nu desenezi benzi umoristice? In fapt, o astfel de "cerinta" exprima dorinta angajatorului de a gasi candidatul potrivit, cu care este usor de lucrat (in conditiile in care acesta detine deja aptitudinile specifice postului).

Aptitudinile precum leadership, simtul umorului sau spiritul de echipa pot fi un avantaj notabil pentru tine, daca iti cauti un loc de munca.

Calitatile de care ai nevoie

Angajatorii vor sa vada capacitatea salariatilor de a-si exprima valoarea, independent de descrierea din anuntul de job. Aptitudinile "tangibile" sau competentele sunt cele care te aduc la un interviu si iti obtin, in final, jobul.

Oricare dintre cele sase calitati de mai jos iti poate oferi un plus in competitie:

Leadership. Aptitudinile de lider sunt nu doar esentiale pentru pozitii de supervizare, ci si pentru orice candidat care si-ar dori sa obtina un job in care va da directive altora.

Spirit de echipa. Companiile prefera oameni care pot lucra in grupuri, pentru a obtine performante. Chiar daca jobul pe care il cauti nu este, oficial, parte a unei echipe, angajatorii pot dori exemple despre felul in care colaborezi cu oamenii, mai ales atunci cand acestia nu raporteaza catre tine.

Orientare catre rezultate. O astfel de aptitudine se poate traduce prin dorinta ta de perfectionare si de obtinere a unor rezultate palpabile. Angajatorii apreciaza persoanele care nu necesita ghidaj continuu si care isi pot rezolva singuri sarcinile si sa urmareasca efectele acestora.

Comunicare excelenta. Indiferent de sarcinile zilnice ale jobului, vei avea nevoie, cel mai probabil, de abilitatea de a scrie un memoriu sau un email coerent, de a da instructiuni verbale clare si de a sustine discutii la sedinte.

Flexibilitate/Multi-Tasking. Unii angajatori ar numi aceasta "capacitatea de a purta mai multe palarii". Majoritatea profesionistilor au sarcini multiple la job, chiar si in cele mai facile posturi. Intr-un mediu organizational infloritor, managerii se simt confortabil stiind ca angajatii pot rezolva sarcini neanticipate.

Simtul umorului. Daca nu vrei sa obtii un rol de actrita de comedie, nu trebuie s ail faci pe recrutor sa rada la interviu. Totul se refera la o atitudine optimista si la cat de deschisa esti la glume.

Pune totul in practica



Exista si alte aptitudini cerute la job, precum "managementul timpului" (faci totul la timp), "spirit etic" (nu obisnuiesti sa iti iei 3 ore pauza la pranz) si "capacitate de rezolvare a problemelor".

Chiar daca esti capabila sa punctezi toate aceste aptitudini in CV, totul trebuie exemplificat la interviu. Acolo vei fi evaluata si vei putea demonstra tot ceea ce ai scris in curriculum vitae.

Nu ai toate aceste calitati? Nici o problema, in actuala piata a fortei de munca nu este necesar sa fii super-om. Angajatorii nu iti pot cere si nici nu se asteapta sa fii stralucitoare in toate.

Construieste exemple

Pentru a fi sigura ca nut e blochezi la interviu, gandeste-te de acasa la mici povesti si exemple construite in jurul unei anumite aptitudini. Ilustreaz-o si vei primi mai mult credit. Daca nu este o poveste pe care ai trait-o sit e gandesti sa inventezi una, fii cat mai credibila si mai coerenta.



Multe aptitudini se pot invata la job. In plus, sunt situatii pe care le poti exploata in beneficiul tau: voluntariatul ti-a conferit asumarea responsabilitatilor, faptul ca ai apartinut unei asociatii studentesti demonstreaza ca ai spirit de echipa si asa mai departe. Vei avea astfel "material" din care sa te prezinti la interviu cu succes.

Autor: Oana Voinea, Redactor Specialist Resurse Umane


Recomandari