Tu te-ai angaja?

Tu te-ai angaja?
  calendar_month        
Probabil ai trecut prin foarte multe experiente in cautarea unui loc de munca, unele placute, altele dezamagitoare. Ai sustinut numeroase interviuri si ti-ai refacut de zeci de ori CV-ul sperand ca vei reusi sa il prezinti intr-o maniera cat mai profesionista cu putinta. Dar pe tine ai incercat vreodata sa te convingi?

Se spune ca daca tu esti multumita si incredintata ca ceea ce prezinti este bine atunci vei reusi sa ii atragi si pe ceilalti de partea ta si sa ii convingi de acel lucru.

Iti propun urmatorul exercitiu: Pune-te in locul angajatorului si incearca sa te privesti din perspectiva lui. Desigur, tie ti se pare ca esti perfecta pentru jobul la care ai aplicat, insa trebuie ca si cel care te angajeaza sa observe aceasta potrivire. Pentru ca tu te cunosti cel mai bine si stii care sunt atuurile pe care le aduci la un nou loc de munca, esti cea mai in masura sa ?iti pledezi cazul?. Ia in considerare si faptul ca anumite informatii care pentru tine sunt clare si evidente s-ar putea sa ii scape angajatorului pentru ca nu sunt reflectate neaparat in CV. Asadar:

1. Cunoaste-te pe tine insati!
Fii sigura ca drumul pe care vrei sa apuci este cel bun si ca iti cunosti atat punctele slabe cat si pe cele forte. Arunca o privire inapoi asupra carierei tale, fa o recenzie a acesteia si noteaza-ti care au fost greselile din trecut, cum ai reusit sa le depasesti, ce ai descoperit nou despre tine. Iti poti face chiar si o analiza SWOT, care te va ajuta sa ai o privire de ansamblu asupra trecutului tau profesional si sa iti stabilesti scopurile pentru viitor. Cel mai bine e sa pui informatia in scris pentru ca, desi ai impresia ca totul este clar in mintea ta, atunci cand vei avea un tabel organizat cu raspunsurile acestea se vor limpezi si mai mult si vei fi surprinsa de ceea ce vei descoperi despre tine.

2. Cere ajutor din partea prietenilor
Roaga-ti prietenii sau fostii colegi de munca sa iti spuna ce cred ei despre tine si despre felul in care iti rezolvi sarcinile de serviciu. Iti poti alcatui o lista de intrebari la care sa ii rogi sa iti raspunda sincer, sa iti spuna care cred ei ca sunt realizarile tale, care sunt punctele tale forte, samd. Ai sa primesti un feedback sincer si vei fi surprinsa din nou de felul in care esti perceputa. Viziunea lor te va ajuta sa iti intregesti imaginea profesionala si sa ajustezi micile scapari de care nici nu erai constienta.

3. Care este mesajul pe care il transmiti?
Poate ca stii foarte bine ceea ce vrei cand vine vorba de cariera, insa te-ai gandit vreodata daca modul in care comunici acest lucru angajatorilor este unul eficient? Chiar daca ai mentionat in CV faptul ca ai abilitati de relationare cu oamenii, de exemplu, trebuie sa pui accentul pe acestea si in cadrul interviului si sa vii cu exemple concrete care sa iti sustina afirmatia. Este si de datoria ta sa ?te vinzi? si sa te promovezi cat mai bine cu putinta, nu numai a recruiterului sa investigheze pana cand iti identifica abilitatile relevante pentru job.

4. Ce tip de personalitate ai?
Pe langa competentele si abilitatile tale de a rezolva sarcinile de serviciu, angajatorul isi indreapta atentia si catre trasaturile tale de personalitate, care pot fi interpretate de acesta din modul in care te comporti in cadrul intrviului. Pentru ca potrivirea sa fie completa, trebuie sa fii capabila sa te integrezi in echipa sa si sa preiei principiile culturii organizationale din companie. Asadar, in cadrul interviului acorda atentie si modului in care te exprimi, imaginii pe care o afisezi, mimica fetei, gesturile pe care le faci si atitudinea. Angajatorul ?citeste? in toate acestea caracterul tau, asadar daca spui ca esti o persoana proactiva, de actiune iar tu vorbesti mormait si foarte incet si iti gasesti greu cuvintele, intervievatorul va deduce ca nu spui adevarul, pentru ca atitudinea ta nu confirma spusele. Aceasta este o greseala subtila, pe care adesea nici nu o observam in cadrul interviului datorita emotiilor si pentru ca ne concentram foarte mult sa ne prezentam intr-o lumina cat mai pozitiva si placuta, astfel incat acest tip de gafe ne scapa din vedere.



In afara de aceste patru aspecte, care sunt printre cele mai importante, mai exista inca o serie de alti factori de care trebuie sa tinem seama atunci cand ne construim o imagine profesionala:

Bazeaza-ti argumentele pe exemple concrete, acesta este cel mai bun mod de a convinge audienta (in orice situatie, nu numai in cadrul interviului);
Pregateste-te (cauta informatii despre companie, despre oamenii cu care urmeaza sa tii interviuri si despre industria in care te vei angaja);
Ofera raspunsuri sincere, concise si fii sigura pe tine atunci cand o faci;
Pune intrebari;
Fii optimista! Zambeste!

Poate ca au fost interviuri in care credeai ca totul a decurs foarte bine si erai aproape sigura ca vei obtine jobul, ca mai apoi sa ti se spuna ca nu ai fost selectata.
Daca reusesti sa te distantezi putin din punct de vedere emotional, sa isi studiezi ?la rece? reactiile si comportamentul atunci cand vine vorba despre gasirea unui loc de munca, sa identifici si sa corectezi scaparile din cadrul interviului, atunci vei reusi sa iti construiesti un branding personal puternic si increzator si vei obtine jobul dorit. In mod garantat!

Autor: Carmen Draghici
http://tipadelahr.wordpress.com/

Recomandari

Newsletter Ele.ro

rkr sadness
  • person

    "zambeste iar si priveste putin:orice pahar jumatate gol mereu e si jumatate plin"

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right