10 semne ca esti un angajat dificil

10 semne ca esti un angajat dificil
  calendar_month        
Daca dispretuiesti compania pentru care lucrezi, consideri ca salariul tau e doar o fractiune din cat meriti sau te crezi mai buna decat colegii tai, seful si chiar directorul, s-ar putea sa fii considerata dificila.

Iata cateva caracteristici care sa-ti foloseasca drept semnal de alarma, pentru a evita sa fii catalogata drept un angajat dificil.

1. Toata lumea din birou iti stie problemele personale

Una e sa discutati in pauza de cafea, si alta e sa-ti povestesti tragediile si povestile amoroase cand lumea are treaba. Biroul este locul unde lucrezi, nu unde traiesti, asa ca e bine sa-ti tii rufele murdare acasa, acolo unde le e locul.

2. Nu accepti feedback din partea nimanui

Asemenea oameni nu au capacitatea de a invata si de a-si depasi slabiciunile. Aceasta este una din cele mai putin tolerate caracteristici de catre angajatori. Incapacitatea de a accepta critica si sugestiile celorlalti il va obosi si pe seful tau, si in orice scenariu vei iesi necastigatoare, daca refuzi sa pui in practica ce-ti spun ceilalti.

3. Task-urile suplimentare te indispun

Nimanui nu-i place sa fie cocosat de treburi, dar reactia ta joaca un rol important in dedicarea fata de companie. Mai ales in vremuri economice grele, managerii determina valoarea unui angajat prin evaluarea eticii sale. Daca esti mereu deschisa la responsabilitati suplimentare, efortul tau va fi apreciat (sau asa ar trebui). Daca refuzi munca suplimentara, sau marai de fiecare data, vei fi perceputa ca o persoana careia nu-i place jocul in echipa.

4. Te plangi departamentului de resurse umane despre colegi, sefi si munca grea pe care o faci

Nimanui nu-i plac plangaciosii , mai ales aceia care se plang de serviciul lor, de colegi si de sefi. Departamentul de resurse umane intervine rar in politica interioara, asa ca daca ai probleme cu un anume coleg va trebui sa te certi cu el, nu cu altcineva.



5. Mereu e vorba de tine

Daca le ceri mereu colegilor sa-ti tina locul cateva zile sau sa faca si treaba ta, e clar ca nu esti o persoana de incredere. In acest caz, compania se poate dispensa foarte repede de tine.

6. Nu esti tu vinovata

Multi oameni dau vina pe altii pentru esecurile lor, si putini sunt capabili sa-si recunoasca propriile greseli. Dar aceia care pot, ajung intr-un final in pozitii de conducere. Aceia care dau vina pe altii, sau isi asuma laudele pe munca altora, ajung la baza ierarhiei. Acesti "colegi" sunt genul care te injunghie pe la spate, care privesc de la departare, asteptand ca ceilalti sa greseasca ca sa-i poata arata cu degetul.

7. Nu crezi in misiunea companiei

Nu trebuie sa-ti placa cosmeticele pe care le vinde compania unde lucrezi, dar nu e bine sa faci comentarii negative la birou, caci acest lucru ar putea scadea moralul colegilor. Criticile la adresa companiei distrug spiritul de echipa si creaza o bariera intre oameni.

8. Le stii pe toate, mai bine decat toti ceilalti

Ideile bune sunt de apreciat, dar daca in fiecare zi insisti sa ai ultimul cuvant, denigrand ideile celorlalti, risti sa fii criticata dur si sa fii barfita pe la colturi. Mai ales daca subminezi eforturile managerilor, exista sanse sa nu supravietuiesti prea mult la locul de munca.

9. Ai face orice ca sa ajungi in varf

Daca succesul se afla pe radarul tau atat de puternic incat poti trece usor peste granitele etice, e clar ca esti un angajat de cosmar. Oamenii care imprastie barfe fara motiv sau le fura ideile altora creaza o atmosfera tensionata la birou, neprielnica muncii.



10. Colegilor le e frica de tine

Daca te-ai intrebat de ce nu esti invitata la evenimentele sociale ale colegilor, daca oamenii evita contactul vizual cu tine sau se simt inconfortabili sa lucreze la acelasi proiect cu tine, se poate sa fii un terorist la locul de munca. Daca ai fost catalogatra drept agresiva, trebuie sa te mai linistesti si sa te reinventezi, astfel incat sa devii mai abordabila.

Recomandari