28 de reguli pentru prima saptamana de munca

28 de reguli pentru prima saptamana de munca
  calendar_month        
Ai trecut cu bine peste interviuri si peste teste? Ti-a placut foarte mult de angajator si acesta, la randul sau, si-a aratat aprecierea fata de tine? Esti proaspat angajata? Felicitari!

Totusi, ai grija la lucrurile si la regulile cruciale pentru prima saptamana de munca.

Iata cele 28 de reguli pe care ar trebui sa le respecti pentru a nu-ti afecta cariera :


1. Nu intarzia la birou.
2. Poarta intotdeauna haine curate si calcate.
3. Nu pune intrebari despre politica de vacanta/concediu.
4. Pastreaza-ti opiniile pentru tine, cu exceptia cazului in care sunt obiective si au legatura cu activitatea de munca.
5. Nu naviga pe net, nici macar atunci cand ai impresia ca nimeni nu te vede. Oricum sunt sanse mari ca toate computerele sa fie monitorizate.
6. Nu te plange. Este mult prea devreme sa ai nemultumiri.
7. Poarta-te frumos cu ceilalti angajati. Vei avea nevoie de ajutorul lor.
8. Invata care iti sunt superiorii si cui trebuie sa dai socoteala in mod direct.
9. Descopera mai multe despre istoria companiei.
10. Incearca sa retii numele tuturor colegilor. Este dificil, dar efortul iti va fi apreciat.
11. Nu intreba de echipamente noi (monitor, tastatura, scaun etc).
12. Evita sa faci glume nepotrivite. Masoara-ti cu atentie cuvintele.
13. Nu te imbolnavi. Este dificil sa ai control asupra acestui aspect, dar sa te imbolnavesti inca din prima saptamana si sa te invoiesti nu este tocmai ideal.
14. Nu vorbi la telefon din motive personale decat daca este necesar. Chiar si asa, redu conversatia la maxim 3 minute. In plus, evita sa vorbesti in birou, chiar si pentru 30 de secunde.
15. Nu compara actualul job cu fostul.
16. Curata in urma ta. Incearca sa lasi toate lucrurile in ordine la sfarsitul zilei, chiar daca le-ai gasit dezordonate.
17. Ia-ti pauze putine si scurte.
18. Lucreaza program intreg. Chiar daca superiorul iti spune ca poti sa stai doar 3 - 4 ore, ar fi bine sa stai la program cu norma intreaga si sa inveti cat mai multe lucruri.
19. Incearca sa socializezi, dar in limita bunului simt. Daca esti invitata la masa de catre colegi ar fi bine sa nu ii refuzi. Totusi, daca ei stau mai mult de o ora, ar fi bine sa te scuzi si sa te intorci la birou.
20. Evita discutiile despre politica, religie sau orientari sexuale.
21. Evita sa iti aduci la birou obiecte personale (fotografii, tacamuri, pernute etc)
22. Nu utiliza copiatorul sau imprimanta in interes personal.
23. Mai intai observa, iar apoi vorbeste.
24. Daca ti-ai terminat treaba, ofera-te sa mai faci si alte lucruri.
25. Evita sa te lauzi, chiar daca este o discutie nevinovata.
26. Evita sa faci lucrurile in felul tau, in ciuda faptului ca ti se sugereaza sa faci altfel. Acest lucru va da dovada de lipsa de subordonare. Nu uita ca esti inca in perioada de proba.
27. Vino la munca pregatita, odihnita si cu chef de munca. Chiar daca nu esti in cea mai buna forma a ta, poti incerca sa te prefaci.
28. Evita sa fii prima care pleaca. Chiar daca ti-ai terminat treaba, ar fi bine sa mai inveti lucruri noi care te ajuta sa iti desfasori mai bine taskurile

Autor: Ana-Maria Dragota

Recomandari