5 lucruri care ii irita pe colegii tai de birou

5 lucruri care ii irita pe colegii tai de birou
  calendar_month        
Oricine isi doreste sa se simta bine la locul de munca si sa aiba o relatie cat mai placuta cu oamenii alaturi de care lucreaza. Din pacate, in momentul in care incepi sa faci anumite lucruri care ii irita pe colegii tai, tot planul tau de atmosfera zen la birou se duce pe apa sambetei. Asadar, depinde de tine, intr-o foarte mare masura, modul in care reusesti sa te intelegi cu ei.

In acest sens, descopera care sunt situatiile si gesturile care ii irita pe colegii tai si cum poti evita sa faci greselile respective.

Mananci la birou


Nu iti interzice nimeni sa iei masa in birou, mai ales atunci cand te grabesti, dar evita sa consumi alimente care au un miros foarte puternic si neplacut sau alimente care nu au un aspect tocmai placut. Imagineaza-ti cat de neplacut ar fi si pentru tine ca unul dintre colegi sa manance o salata in care a pus ceapa sau usturoi.

Cea mai buna varianta este sa mergi in sala de mese (daca exista) sau sa deschizi geamul atunci cand mananci si sa stai cat mai aproape de fereastra.

Vorbesti la telefon

Daca vorbesti la telefon in interes de serviciu, toata lumea va intelege ca acesta este jobul tau si ca nu este un lucru pe care il faci cu rea vointa. Totusi, in momentul in care discuti la telefon cu iubitul, mama sau prietena despre lucruri personale si nici macar nu incerci sa reduci volumul vocii, in mod sigur ii vei irita pe colegii tai. Incearca sa te gandesti la faptul ca acestia se concentreaza (sau incearca) asupra taskurilor de birou, iar discutiile tale ii deranjeaza.

Atunci cand discuti lucruri personale, paraseste biroul si intoarce-te abia dupa finalizarea convorbirii. Altfel, vei avea de suportat consecintele care vor incepe, cel mai probabil, cu mici atacuri personale.

Te dai cu prea mult parfum

In primul rand, parfumul pe care il folosesti de dimineata trebuie sa fie unul cat mai fresh. Foarte multe femei nu fac diferenta intre parfumul de zi si cel de seara. In al doilea rand, parfumul nu are scopul de a te face remarcata printr-o dara de miros pe care o lasi in urma ta. Acesta trebuie sa fie cat mai discret, asa ca o pulverizare, maxima doua sunt mai mult decat suficiente. Opteaza pentru o aroma discreta, cu un miros proaspat si vei evita astfel situatiile in care colegii te vor ocoli sau iti vor bate apropo-uri, mai mult sau mai putin subtile in acest sens.

Ridici tonul

Evita sa ridici tonul sau sa iti strigi colegii care se afla in celalalt capat al biroului. Arata respect fata de efortul depus de colegii tai si evita sa ii intrerupi cu un asemenea comportament. Solutia cea mai eleganta este sa te apropii de persoana cu care vrei sa vorbesti si sa incerci sa patrezi tonul cat mai jos, astfel incat sa nu ii deranjezi pe ceilalti. De asemenea, varianta in care folosesti chatul intern de comunicare sau mailul este o solutie la fel de potrivita.

Esti falsa

Atunci cand mergi la cafea alaturi de colegi te plangi despre modul in care se poarta seful cu tine si le spui acestora ca urmeaza sa iei masuri, insa atunci cand apare superiorul in peisaj esti o alta persoana si ii zambesti acestuia, incerci sa ii faci pe plac si il aprobi orice ar spune? In mod sigur acest comportament ii va irita pe colegi si vor considera ca esti o persoana cu doua fete. Daca nu poti sa iti impui punctul de vedere in fata superiorului, incearca macar sa nu te mai plangi si sa victimizezi in fata colegilor.



Autor: Ana-Maria Dragota

Recomandari