6 reguli de purtare la locul de munca

6 reguli de purtare la locul de munca
  calendar_month        
In momentul in care esti angajata intr-o companie este necesar sa respecti anumite reguli si sa fii un angajat exemplar pe care sefii sa il aprecieze si pe care colegii sa il respecte.

Nu este intotdeauna de ajuns sa iti faci treaba foarte bine si sa fii cea mai buna din domeniul tau - este recomandat sa tii cont si de anumite reguli de purtare. Iata care sunt acestea.

Gandeste-te bine inainte de a vorbi

Multe persoane spun adesea despre ele ca vorbesc uneori fara sa gandeasca sau ca... le ia gura pe dinainte. Daca nu vrei sa faci parte din aceasta categorie si sa fii apoi obligata sa suporti consecintele, ar fi bine sa gandesti de doua ori inainte de a spune ceva. Astfel, poti evita sa iti jignesti colegii sau sefii (in mod involuntar, desigur) sau sa ii pui pe acestia intr-o lumina proasta. Indiferent ca vrei sa faci cuiva un compliment sau ca discuti despre un proiect, ai grija sa repeti de doua ori fraza in minte inainte de a o spune. Vei evita astfel situatiile dificile si fara prea mari sanse de reparare.

Gandeste-te la echipa

Angajatorii isi doresc intotdeauna oameni capabili sa munceasca in echipa. O persoana care face totul singura doar pentru a se bucura de toate rezultatele si multumirile finale nu va fi deloc apreciata, mai ales de catre colegi. Invata sa lucrezi in echipa, fie ca este vorba despre o sarcina de serviciu, fie despre cumpararea unui cadou pentru unul dintre colegi.

Respecta o usa inchisa

Daca seful tau are usa de la birou inchisa, insa in mod obisnuit el o tine deschisa, ar fi mai bine sa mai astepti, cu exceptia cazului in care este o situatie urgenta. Altfel, este recomandat sa ii trimiti un email sau sa discuti cu el de indata ce iese din birou.

Evita sa faci farse

Cu totii avem nevoie, din cand in cand, sa scapam de atmosfera apasatoare de la birou si sa ne relaxam alaturi de colegi. Insa de aici pana la aplicarea unor farse este o cale lunga pe care nu ar trebui sa o strabati. Este posibil ca unii dintre colegii sa nu accepte prea bine astfel de glume, iar tu sa fii pusa intr-o situatie penibila.

Pastreaza informatiile personale doar pentru tine

Indiferent de gravitatea problemelor cu care te confrunti, evita sa le impartasesti cu grupul de colegi. Acestia nu trebuie sa stie detalii despre viata ta persoanala - altfel risti ca toate lucrurile pe care le-ai spus sa se intoarca, la un moment dat, impotriva ta.

In cazul situatiilor grave si dificile care necesita si cateva ore sau zile lipsa de la birou, discuta cu seful tau.

Evita sa servesti masa in birou

Este adevarat ca trebuie sa servesti masa de pranz, insa ar fi bine sa faci acest lucru in sala de mese, daca exista una. In cazul in care firma nu a pus la dispozitie o sala de mese, evita sa consumi in birou alimente care au un miros puternic oricat de pofta sau foame ti-ar fi. Gandeste-te doar la faptul ca ceilalti din birou nu trebuie sa fie pusi in asemenea situatii si ca gestul tau va fi privit ca unul de prost gust. Cea mai simpla varianta este sa iti comanzi sau sa iti aduci de acasa doar alimente fara un miros neplacut atunci cand stii ca esti fortata sa mananci in birou.

Autor: Ana-Maria Dragota

Recomandari