7 pasi pentru a simplifica taskurile la job
history_edu ele.ro calendar_month 15 Mar 2012, 09:56
Fie ca esti freelancer sau angajata la o companie, cu siguranta ai dead-lineuri pe care trebuie sa le respecti. In aceasta situatia, dar si pentru ca vrei sa termini intotdeauna in timp util, ar fi bine sa inveti sa iti simplifici si sa organizezi taskurile in asa maniera incat sa le termini pe toate in timp util.
Incepe devreme
Atunci cand incepi sa lucrezi mai devreme ai multiple avantaje. In primul rand ca vei termina totul mult mai devreme decat de obicei. Un alt avantaj este acela ca vei fi probabil printre primii la birou: vei face impresie buna superiorilor si nu vei fi agasata de povestile colegilor care obisnuiesc sa isi povesteasca ce au facut cu o seara inainte sau pe drumul spre birou.
Atunci cand incepi devreme ai mai multa energie si vei termina totul mai repede si mai usor, mai ales ca nu vei fi distrasa de nimeni si nimic.
Pastreaza o lista cu taskuri
Trece pe un notepad toate lucruri pe care le ai de facut, iar in dreptul acestora trece o ora pana la care ar trebui sa el termini. In acest fel te vei simti presata de timp si vei finaliza rapid toate lucrurile pe care le ai de facut.
Stabileste prioritatile
In momentul in care creezi lista cu taskuri ar fi bine totusi sa trece toate lucruri pe care le ai de facut in ordinea prioritatilor. Analizeaza lista imediat dupa ce ai realizat-o si incearca sa iti dai seama care sunt cele mai importante lucruri ale zilei. Fa-le pe cele mai grele in prima parte a timpului petrecut la birou si lasa-le pentru final pe cele mai putin importante.
Blocheaza tentatiile
Incearca sa inchizi clientii de messenger inchisi, sa eviti sa verifici mailul prea des si sa stai departe de retelele de socializare. Oricat de multa treaba ai, uneori esti atat de "prinsa" de postarile prietenilor tai de pe facebook, incat uiti ca te afli la birou si ca ai o lista intreaga de lucruri de finalizat pana la finalul programului.
Ia pauze dese si scurte
La fiecare ora ridica-te de pe scaun si plimba-te pe holurile biroului, bea un pahar cu apa si eventual relaxeaza-ti corpul cu ajutorul unor exercitii usoare de streching. Efortul fizic, chiar si foarte usor, este de mare ajutor in sporirea puterii de concentrare.
De asemenea, poti lua aceste pauze in momentul in care simti ca nu te mai poti concentra. Eventual deschide geamul si inspira de cateva ori aer curat.
Evita sa lucrezi in mai multe proiecte in acelasi timp
Cu cat vei fi mai aglomerata, cu atat taskurile tale iti vor lasa impresia ca nu se vor apropia niciodata de final. Incearca sa lucrezi cu maxima doi clienti simultan, astfel incat tu sa iti termini treaba in timp util, iar acestia sa fie multumiti de rezultate si sa aiba doar cuvinte de lauda la adresa ta.
Pastreaza biroul curat
Cu cat biroul tau este mai aglomerat, cu atat atentia iti va fi distrasa mai des. Incearca sa iti mentii toate lucrurile organizate in asa fel incat sapoti ramane concentrata asupra taskurilor. De preferat este sa iti aranjezi toate lucrurile dimineata, cand ajungi la birou.
Autor: Corina Petrea
Alte articole despre