Ai o zi usoara la serviciu? Este sansa ta sa faci lucruri constructive!
history_edu ele.ro calendar_month 21 Nov 2012, 15:36
Oricine isi doreste sa aiba o zi usoara la serviciu, lipsita de stres, in care lucrurile sa se desfasoare fara nicio problema. Cand, in sfarsit, se intampla asa ceva, exista intotdeauna tentatia delasarii. Invata sa folosesti eficient timpul care iti ramane intr-o zi usoara la serviciu pentru a face lucruri constructive.
Iata 7 modalitati de a fi productiva la locul de munca chiar si atunci cand ai o zi usoara, cu putine responsabilitati:
1. Fa ordine in emailuri
Cand ai o zi usoara la serviciu, profita de ea pentru a face ordine in emailuri. Raspunde tuturor emailurilor pe care le-ai amanat. Compune mesaje atractive pentru urmatoarele sarbatori, astfel incat sa nu mai pierzi vremea cu ele de Craciun, cand trebuie sa le trimiti spre colaboratori si parteneri.
Salveaza feedback-urile pozitive primite de la clienti deoarece s-ar putea, candva in viitor, sa-ti amintesti cat de bine ar fi fost sa le fi avut ca dovada.
2. Descrie sarcinile de serviciu
Mai devreme sau mai tarziu, apare intotdeauna nevoia de a-i explica cuiva sarcinile tale de serviciu. Noii angajati, de exemplu, parcurg un training initial, iar un document explicativ este intotdeauna pretios in astfel de cazuri. Seful tau va fi incantat ca te-ai gandit la asa ceva. S-ar putea ca un astfel de document sa-ti asigure o recomandare excelenta cand pleci din firma.
3. Da telefoane
O modalitate excelenta de a ramane in contact cu partenerii de afaceri este sa va auziti din cand in cand la un telefon. Gaseste o scuza plauzibila si contacteaza-i. Putina atentie din partea ta nu strica niciodata si chiar s-ar putea sa te alegi cu o invitatie la un eveniment. Alege cu grija persoana si ora, pentru ca telefonul sa fie apreciat.
4. Cauta modalitati de dezvoltare si imbunatatire
Trece in revista cazurile intalnite in ultima perioada la clienti sau problemele cu care te-ai confruntat in proiectul la care lucrezi. Fa o lista cu propuneri de imbunatatire a serviciului sau produsului sau de dezvoltare a afacerii.
Aceasta este o modalitate excelenta de a te implica si de a arata sefilor ca vrei sa faci mai multe. Axeaza-te pe solutii care depind de tine, deoarece sefii care accepta astfel de propuneri au obiceiul sa le dea chiar respectivilor angajati sarcina de a pune ideea in practica.
5. Pune-te la curent cu noutatile in domeniu
Profita de timpul liber dintr-o zi usoara la serviciu pentru a citi ultimele noutati din domeniu. Consulta carti, verifica ultimele evenimente si comunicate de presa, monitorizeaza concurenta.
6. Invata ceva nou
Ajuta-ti colegii care au multe lucruri de facut. Acestia vor fi recunoscatori pentru spiritul tau de echipa, iar tu vei avea ocazia sa incerci ceva nou. O alta modalitate de a invata ceva este sa te familiarizezi cu un program util precum Photoshop sau cu functionarea unei platforme utile pentru promovarea online, cum este Pinterest.
7. Implica-te intr-un proiect secundar
Implica-te intr-un proiect mai putin important, de care nu ai avut timp pana acum. De exemplu, poti sa te inscrii la o sesiune de prezentari sau la un proiect de voluntariat. Astfel de activitati iti ofera sansa de a fi responsabila social, de a rasplati pe cineva, de a castiga puncte in plus in fata competitiei si de a-ti crea oportunitati in cariera.
Autor: Elisa Costache
Alte articole despre