Cei 5 stalpi ai succesului profesional

Cei 5 stalpi ai succesului profesional
  calendar_month        
Succesul carierei tale depinde in primul rand de tine. Iata 5 aspecte esentiale ale personalitatii tale profesionale, de care e bine sa te ingrijesti pentru a ajunge in varf!

Atuuri

Raspunde simcer la urmatoarea intrebare: "In ce domeniu ai cele mai multe atuuri pentur a reusi?" Daca este incapabila sa raspunzi, inseamna ca inca iti lipsesc obiectivele precise pentru a reusi. Nu e vorba de vreun plan profesional detaliat, ci de o viziune clara asupra viitorului. Daca raspunsul la prima intrebare nu te satisface, intreaba-te atunci ce-ti lipseste cel mai mult in momentul de fata? Asa poti avea o idee precisa asupra domeniilor in care trebuie sa-ti orientezi eforturile.

Realism

Reusita profesionala nu este un concurs de viteza. Ia-ti timpul necesar pentru a-ti evalua bine fiecare obiectiv. Confrunta-le cu viata din afara birouluo pentru a te convinge ca nu se va crea niciun conflict posibil. Cariera trebuie sa fie in acord si cu valorile personale. Pentru a evita frustrarile, intreaba-te daca ai obiective realiste si daca ai vointa pentru a ajunge acolo unde iti doresti.

Flexibilitate

Asigura-te ca rolul tau actual si responsabilitatile in cadrul firmei sunt in acord cu obiectivele tale pe termen lung. Trebuie sa fii gata sa-ti adaptezi aspiratiile pe masura ce evoluezi, de exemplu, spre un sector la care nu visai inainte. In drumul spre succes te vei confrunta adesea cu obligatia de a-ti modifica unele obiective. Nu trebuie sa interpretezi acest lucru ca pe un esec sau ca pe un pas inapoi. Acceptarea micilor schimbari in anumite scopuri te apropie de rezultatul final.

Reputatie

Evita sa faci parte dintr-o bisericuta la locul de munca. Incearca sa ai relatii bune cu toata lumea, recunoaste-ti greselile si fa tot ce e necesar pentru a le repara. Nu acuza pe altul cand stii ca e vina ta. Astfel oamenii vor capata incredere in tine si te vor ajuta in cariera. Dezvolta-ti relatii si cunostinte si in afara job-ului.

Comunicare

Cu superiorii ierarhici, colegii, clientii si partenerii fa-ti obiceiul sa discuti in termeni de rezultate. Natura activitatilor, intarzierile si dead-line-urile nu trebuie sa constituie ansamblul comunicarii. Spune, de exemplu: "75% din clientii nostri au cumparat de la noi in primul semestru" sau "Costurile noastre de productie au scazut cu 8% in primul semestru". Astfel iti vei construi credibilitatea, care nu va putea decat sa-ti sustina progresul profesional.

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Forum Ele.rochevron_right