Cinci mituri despre cariera care s-au dovedit false

Cinci mituri despre cariera care s-au dovedit false
  calendar_month        
Tony Beshara este "spargatorul de mituri" in domeniul muncii. Daca ii dai un mit legat de cariera care nu are temei, il va distruge in bucati.

"Distrug acest fel de mituri pentru ca oamenii sunt orientati gresit din pricina lor", spune Beshara, presedintele Babich & Associates si autorul cartilor "The Job Search Solution" si "Acing the Interview". Mai jos am realizat o lista cu 5 dintre miturile pe care Beshara le-a distrus.

Mitul 1: Nu pot obtine o slujba pentru ca nu am experienta
"Mai termina! Cu totii am plecat de undeva. Cheia este sa incepi de undeva", spunea Beshara. "S-ar putea sa fie locul despre care ai impresia ca este inferior pentru tine si ca meriti mai mult dupa ce ai investit atatia bani in educatie, dar daca trebuie sa incepi prin a spala podele, incepe de acolo. Mai multe usi sunt deschise din interior decat din exterior".

Mitul 2: Singurul lucru de care sunt interesati angajatii este salariul
"Daca asta ar fi adevarat, cu totii am sparge banci", spune Beshara. Desigur, banii sunt importanti, insa angajatii isi doresc si alte lucruri, mai mult decat banii. Potrivit unui studiu realizat in 2009 de Society for Human Resource Management, legat de satisfactia la munca a angajatilor, s-a constatat ca cei mai multi vor stabilitate in munca, urmata de beneficii si abia pe locul trei de salariu.

Mitul 3: Este prea tarziu sa schimb cariera
"Daca ai energia si atitudinea potrivita, niciodata nu e prea tarziu". Potrivit unui raport public AARP, 27 de procente dintre angajatii care isi schimba locul de munca, isi schimba si ocupatia. Asta inseamna un mit spulberat fara drept de apel.

Mitul 4: Realizarea mai multor task-uri in acelasi timp este modul cel mai eficient de lucru
Gresit. Realizarea mai multor task-uri in acelasi timp este cel mai ineficient mod de lucru. Studiile arata ca realizarea mai multor sarcini in acelasi timp, scade puterea creierului pentru fiecare dintre ele si mareste timpul de realizare, fata de cel care ar fi fost inregistrat daca problemele ar fi fost rezolvate separat. Un astfel de comportament cronic poate duce la pierderi scurte de memorie, potrivit unor studii realizate de neurologi.

Mitul 5: Fara supraveghere atenta, majoritatea angajatilor vor incerca sa scape cu cat mai putina munca
"Aceasta regula se aplica in 1950. Este adevarat ca exista unii care trebuie "impinsi de la spate" pentru a face ceva, insa majoritatea angajatilor dau cel mai bun din ei, fara nicio presiune". Mai mult, eficienta unui angajat supravegheat atent poate scadea. Multe studii, printre care si unul recent realizat de National Contract Management Association, au ajuns la concluzia ca un micromanagement descurajeaza angajatii si influenteaza intr-un mod negativ comunicarea intre superiori si angajati, productivitatea, rezolvarea problemelelor si atingerea scopurilor comune.

Recomandari