Cum sa iti mentii jobul pe timp de criza
history_edu redactia ele.ro calendar_month 24 Ian 2012, 09:20
In vremuri de criza financiara foarte multi dintre noi ne confruntam cu nesiguranta zilei de maine. Ce se intampla daca maine raman fara loc de munca, ce alte posibilitati am si unde ma voi duce sunt doar cateva dintre intrebarile pe care ti le adresezi probabil periodic. Nu este neaparat nevoie sa iti faci astfel de probleme, cel putin nu pentru moment. Cea mai buna varianta este sa faci in asa fel incat sa iti mentii locul actual de munca si sa ai o relatie cat mai buna cu superiorii.
Iata cum anume poti face acest lucru:
1. Bazeaza-te pe punctualitate
Punctualitatea este un aspect extrem de important. Daca programul incepe de la 9.00 ar fi bine sa nu intarzii niciodata. Mai mult decat atat, este recomandat sa ajungi intotdeauna cu aproximativ 15 minute mai devreme. In acest fel sefii vor vedea ca iti dai interesul si ca nu incerci sa "furi" din cele 8 ore de munca. In plus, in cele 15 minute in care ajungi mai devreme iti poti prepara si savura linistita cafeaua sau ceaiul, fara sa fii stresata de faptul ca trebuie sa te apuci urgent de treaba.
De asemenea, evita sa te ridici de pe scaun si sa parasesti biroul din prima clipa in care se termina programul. Ar fi bine sa ramai inca 5 - 10 minute, timp in care verifici daca ti-ai dus la bun sfarsit toate taskurile si eventual sa iti programezi tot ce ai de facut pentru a doua zi pentru ca totul sa mearga mai usor.
2. Termina-ti intotdeauna taskurile
Nu pleca niciodata de la job fara sa iti fi terminat taskurile programate pentru ziua respectiva. Eventual, daca stii ca ai alte planuri pentru ziua respectiva, daca trebuie sa pleci mai devreme, incearca sa rezolvi totul cu o seara inainte sau sa ajungi cu cateva ore inainte la birou.
Astfel seful tau nu va avea nimic de reprosat, iar colegii tai nu vor avea de munca in plus din cauza ta.
3. Fii proactiva
Sefii apreciaza foarte mult oamenii care isi doresc sa contribuie activ la dezvoltarea firmei si sa faca mai multe fata de norma sa obisnuita. In cazul in care ai un program destul de lejer, propune-i superiorului sa iti mai dea si alte taskuri (eventual mentioneaza si ce anume ai vrea sa faci). Dincolo de faptul ca te va aprecia foarte mult, vei invata poate sa faci si alte lucruri in plus, lucruri care contribuie nu doar la experienta ta, ci si la CV.
4. Vino mereu cu propuneri noi
Atunci cand reusesti sa iti termini toata treaba mai devreme cu pana la 60 de minute, poti face un mic research prin care sa descoperi noi modalitati de promovare a afacerii si a companiei. Daca te-ai gandit la o varianta, realizeaza o schema de promovare, vorbeste despre costuri si profituri si trimite-i-o sefului tau. Daca propunerea ta este buna, fara indoiala seful va aprecia gestul tau si iti va da si un bonus bine-meritat.
5. Evita iesirile nervoase
Indiferent de cat de stresata esti la locul de munca, ar fi bine sa incerci sa ai discutii cu seful tau doar intr-un cadru privat. Evita sa ai crize de nervozitate de fata cu colegii si sa vorbesti pe conturile tale de socializare despre cat de rea este situatia ta la munca. Cea mai buna si matura decizie este sa rezolvi problemele existente doar cu ajutorul superiorului, intr-un mod elegant.
Autor: Corina Petrea
Alte articole despre