Esti potrivita pentru munca in echipa?
history_edu ele.ro calendar_month 30 Oct 2008, 07:54
De ce ne este tot mai greu sa ne adaptam la regula de a muncii in echipa, de a avea acelasi tel cu colegii de echipa, de ce vrem tot mai mult individualitate in munca noastra ? Sa fie oare dorinta de a culege de unii singuri laurii succesului, de a nu imparti cu colegii meritele lucrului bine facut? Si totusi, de ce avem mai mare succes daca lucram in echipa si care sunt calitatile care trebuie sa le posedam pentru a fi capabili sa lucram in echipa?
Pentru ca firma sa aiba productivitate maxima, departamentele trebuie sa colaboreze intre ele, astfel se naste munca in echipa. Prin munca in echipa se doreste a se crea o idee comuna, a se obtine rezultate care individual nu ar fi putut fi obtinute.
Pentru ca o echipa sa fie eficienta e nevoie sa fie indeplinite urmatoarele conditii de catre fiecare membru al sau, si anume:
Scop si obiective comune, acceptate si respectate de catre toti membrii echipei
Roluri si responsabilitati clar definite
Folosirea celor mai bune abilitati ale fiecarui membru al echipei
Posibilitatea ca fiecara membru sa se dezvolte in toate ariile de lucru
Implementarea unor sisteme de lucru eficiente bazate pe incredere reciproca
Echipele pot adesea sa lucreze bine pentru a-si indeplini responsabilitatile job-ului, dar fara sa isi dezvolte si sa isi puna in practica adevaratul potential pe care fiecare membru al echipei il are.
Astfel ca cel mai bine este ca fiecare membru al echipei sa incerce sa devina mai bun, sa ajute echipa sa se dezvolte si sa aiba rezultate exceptionale.
Mai jos va prezint cateva reguli prin care se pot imbunatati relatiile intergrup:
• Orice echipa ar trebui sa aiba un leader, care sa stie sa conduca echipa, sa vina cu idei bune, sa motiveze grupul, sa ii ajute sa comunice, sa colaboreze si sa se ajute recriproc, pentru a duce la indeplinire sarcinile primite;
• Echipa nu trebuie sa fie formata din multi membri, mai bine mai putini si mai eficienti; cu cat sunt mai multi, cu atat cresc sansele unei dispute in cadrul echipei, neintelegeri intre membrii echipei, invidie fata de ceilalti membrii, dorinta de afirmare fata de leader-ul grupului etc.
• Membrii echipei trebuie sa obtina performante pentru intreaga echipa, pentru a duce la indeplinire indatoririle de serviciu, si nu pentru a le demonstra colegilor ca sunt mai buni, ca pot face mai multe decat ei;
• Fiecare membru al echipei trebuie sa isi asume propriile greseli, sa nu de-a vina pe altii, ci sa incerce sa remedieze situatia;
• In orice echipa trebuie sa existe colaborare si respect reciproc intre membrii sai.
Autor: Alina BlagaMarketing Manager
YourJobs - Specialistul tau in cariera
Sursa: www.yourjobs.ro
Alte articole despre