Mancam ceea ce vedem

Mancam ceea ce vedem
  calendar_month        
Daca te afli intr-o lupta epuizanta cu kilogramele in plus, nu trebuie sa dai vina pe produsele alimentare, ci pe... bucatarie. Un studiu stiintific a descoperit ca, in general, suntem predispusi sa consumam primul aliment pe care il vedem in bucatarie.

Astfel, poti trage concluzia ca daca salatele , fructele si, in general, alimentele sanatoase sunt in prima linie in bucataria ta sau in frigiderul tau, ai sanse mari sa slabesti mai mult sau sa iti pastrezi silueta. Pe de alta parte, silueta iti este compromisa in situatia in care primul raft al frigiderului gazduieste prajituri, alimente procesate sau pline de grasimi.

Brian Wansink, profesor de stiinte nutritionale la Universitatea Cornell din New York, a spus ca locurile in care sunt stocate alimentele noastre au un impact enorm asupra modului in care le consumam. Spre exemplu, daca tii biscuitii sau ciocolata intr-un dulap pe care il deschizi in mod frecvent, nu exista nicio indoiala ca vei fi tentata sa le consumi imediat.

Echipa profesorului a urmarit peste 100 de persoane in acest studiu. Mai exact, au fost fotografiate dulapurile lor din bucatarie, iar proprietarii au fost rugati sa tina un jurnal al produselor consumate. Rezultatele au fost pe masura asteptarilor: produsele asezate mai in fata pe rafturi au fost consumate imediat, in timp ce produsele asezate in spate sau pe rafturile care se aflau prea jos sau prea sus au ramas intacte.

In urma studiului, profesorul Wansink a declarat ca exista o tendinta puternica de a consuma produsele alimentare pe care le vedem prima data, chiar daca in spatele acestora se afla alte alimente care ne plac mai mult sau care sunt mai sanatoase.

Astfel, oricat de hotarata ai fi sa te tii de dieta , modul si locul in care asezi alimenele iti pot influenta, fara sa iti dai seama, rezultatele finale ale regimului de slabit.

Iata cateva sfaturi pentru a te folosi de aceasta descoperire:

1. Inainte de orice, incearca sa renunti la alimentele nesanatoase, mai exact nu le mai trece pe lista de cumparaturi. Nu uita ca un abdomen plat, fese ferme si picioare fara celulita nu se obtin prin consumul de fast-food sau cu ajutorul alimentelor procesate si al dulciurilor.

2. In cazul in care in casa ta exista totusi alimente nesanatoase, incearca sa le pozitionezi mai in spate pe rafturi, indiferent ca este vorba despre frigider sau dulapuri.

3. Dulapurile deschise sau cele cu usa din sticla nu ar trebui sa contina alimente de niciun fel. Altfel, vei fi mereu tentata sa mananci cate ceva.

4. Daca in frigider ai compartimente ascunse sau in care nu se poate vedea decat daca le deschizi, foloseste-le pentru a depozita dulciurile si alimentele nesanatoase sau nerecomandate la dieta.

5. In congelator se ascunde, fara indoiala, o cutie cu inghetata. Ei bine, incearca sa deschizi mai rar congelatorul, dar si sa rearanjezi produsele. Ar fi bine ca in fata sa fie asezate produsele congelate precum carne, peste, legume, iar inghetata mult mai in spate.

6. Crezi ca vei cauta produsele preferate chiar si pe cele mai ascunse rafturi? Atunci taie raul de la radacina si elimina-le pe cele mai calorice si mai grase, oricat de greu ti-ar fi. Gandeste-te la rochia cu doua numere mai mici pe care o vei putea imbraca in numai cateva luni si la acei jeansi pe care i-ai purtat o singura data, inainte sa iei acele kilograme in plus.



Autor: Ana-Maria Dragota

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Stimulator natural de formare a celulelor STEM
  • person

    "impreuna putem avea succesul dorit pe plan profesional."

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right