15 minute de miscare pe zi iti prelungesc viata cu 3 ani!

15 minute de miscare pe zi iti prelungesc viata cu 3 ani!
  calendar_month        
Miscarea are un efect benefic asupra organismului, dar un studiu recent a demonstrat ca nu e nevoie sa mergi la sala in fiecare zi pentru a-ti prelungi viata.

Cu doar 15 minute de miscare pe zi, vei fi mai sanatoasa!


Cu cat faci mai multa miscare, cu atat iti mentii corpul intr-o forma mai buna si vei avea o viata mai lunga, arata rezultatele unui studiu realizat de cercetatori taiwanezi.

Cu numai 15 minute de exercitii fizice pe zi, mortalitatea prematura se reduce cu 14%. Cresterea cu fiecare 15 minute a regimului zilnic de miscare duce la o scadere cu 4% a riscului mortii, pana la 100 minute de exercitii fizice pe zi, dupa care beneficiile nu mai cresc.

Studiul a demonstrat ca activitatea fizica intensa sustinuta pentru un timp scurt are acelasi efect ca o activitate fizica moderata, derulata pe o perioada mai lunga.

Miscarea are efect anticancerigen?

Datele folosite de cercetatorii din Taiwan se bazeaza pe un studiu al Institutului National de Cercetare in Sanatate, in cadrul caruia au fost analizati peste 400.000 de pacienti, intre 1996 si 2008.

Cercetatorii au avut acces la fisele medicale complete din acea perioada, dar si la chestionare in care participantii au explicat cata miscare fac saptamanal.

Efectele miscarii asupra corpului se reflecta asupra starii de sanatate generale, dar exercitiile zilnice au si un efect de prevenire a cancerului, sustin specialistii.

Dintre participanti, cei care faceau cel putin 15 minute de exercitii fizice pe zi au avut un risc cu 11% mai mic de a face cancer fata de cei complet sedentari.

Procentul de pacienti care au murit de cancer in perioada studiului a scazut cu 1% pentru fiecare 15 minute de exercitii zilnice suplimentare zilnice, fata de cele 15 initiale.

Astfel, daca incepi sa faci 15 minute de exercitii fizice pe zi, riscul de cancer scade ca atunci cand te lasi complet de fumat.

Exercitiile fizice, zilnice sau doar in weekend?

Studiul cercetatorilor taiwanezi a analizat si efectele benefice pentru situatiile in care este preferata miscarea mai putin intensa sau in care miscarea este limitata la doar cateva zile pe saptamana.

Doua ore pe saptamana de exercitii fizice intense sunt echivalente in efectul asupra sanatatii tale cu patru ore pe saptamana de exercitii fizice moderate.

Astfel, chiar si cei mai ocupati se pot mentine in forma facand miscare in mod intens in weekend. Aceasta solutie nu este insa lipsita de riscuri. Un stil de viata sedentar in timpul saptamanii completat de miscare intensa in weekend creste riscul de a te rani sau de a suferi un atac de cord.

Un alt studiu britanic a facut legatura intre modul de viata sedentar si televiziune. Cei care petrec prea mult timp in fata televizorului isi scurteaza viata, din perspectiva lipsei de miscare.

Beneficiile exercitiilor fizice nu sunt o noutate, insa cele doua studii demonstreaza ca lipsa de miscare iti scurteaza in mod activ viata.

Chiar daca efectele benefice ale miscarii incep sa se simta de la 15 minute pe zi, autoritatile sanitare din Marea Britanie recomanda pana la 150 de minute de activitate fizica pe saptamana pentru adulti, perioada ce poate fi impartita si in antrenamente de numai 10 minute.

Renunta la stilul de viata sedentar si fa miscare cel putin 15 minute pe zi pentru o viata sanatoasa si mai lunga!

Autor: Elena Radulescu

Recomandari