Cardiofitness

Cardiofitness
  calendar_month        
Adeseori o viata sedentara este dedicata in intregime muncii la birou. Ore si ore in fata unui computer, combinata cu placerea unei mese de pranz copioase gen fast food sau chiar mai multe gustari in cele 8 ore de serviciu ne pot creste greutatea in mod considerabil si necontrolat.

Cantitatea de grasime a unei persoane este corelata cu numarul de celule adipoase prezent in organism. Cu alte cuvinte, cu cat numarul de celule adipoase este mai mare, cu atat creste posibilitatea ca aceasta sa inmagazineze mai multa grasime. Daca o persoana pierde din greutate, de cele mai multe ori reduce volumul celulelor adipoase care sunt gata sa se mareasca imediat ce se lasa putin garda jos.

Deci, cum sa procedam pentru a da jos toata grasimea acumulata?

Inainte de toate trebuie sa facem lumina asupra unui concept foarte important. A reusi sa obtii un fizic proportionat cu musculatura tonifiata, nu este doar o problema estetica ci si una direct legata de sanatate.

Miscarea imbunatateste activitatea inimii dar si a intregului aparat cardiocirculator. In ultimii ani s-a dezvoltat foarte mult tehnica Cardio-Fitness, bazata in teorie pe o frecventa cardiaca maxima (Fc Max), tradusa practic prin numarul maxim de batai ale inimii tale pe minut.



Care este formula pentru a calcula FCmax?

Cea mai folosita este urmatoarea:

FCmax = 220 minus varsta ta
(ex: daca ai 18 ani FCmax = 220-18 = 202).

Aceasta este o valoare la care nu ar trebui niciodata sa ajungem. Activitatea cardio are ca obiectiv sa mentina ritmul batailor inimii tale la un nivel optim, respectiv intr-un interval dat de o valoare minima si o valoare maxima, care se poate monitoriza foarte usor utilizand un instrument de masura a frecventei cardiace (in cluburile de fitness mari vei gasi cu siguranta astfel de aparate).

Pentru a reusi sa slabesti trebuie sa ramai intr-un interval cuprins intre 65%-75% din FCmax.

Toate acestea pot parea extrem de complicate, dar este doar o chestiune de obisnuinta si te asiguram ca antrenandu-te si controlandu-ti in acelasi timp frecventa cardiaca vei obtine rezultate optime intr-un timp scurt.

Care sunt problemele cu care te-ai putea confrunta insistand sa lucrezi depasind acel 75% din FCmax?

Nivelul de antrenament al FCmax cuprins intre 75%-95% este indicat antrenamentului anaerob (pentru cresterea masei musculare), care daca este executat in mod incorrect poate duce la catabolism muscular prin:
utilizarea rezervelor de grasime si proteine continute in muschi in locul celor subcutanate
supunerea inimii la un nivel de efort excesiv
producerea excesiva de acid lactic, care poate provoca crampe musculare

Important!
In general nu este nevoie sa te antrenezi mai mult de 45 de minute la o clasa de cardio. Dupa aceasta limita, continuarea cu o alta clasa de cardio va incepe sa-ti distruga proteinele musculare. De aceea este bine sa te orientezi catre o clasa de relaxare, unde nivelul de efort este redus.

Si daca te incapatanezi sa lucrezi sub 65% din FCmax?
In acest caz nu vei utiliza la maxim timpul de antrenament si ca sa arzi aceeasi cantitate de grasimi ca la 65-75%, va trebui sa cresti durata sedintei de antrenament.

Reguli pentru a arde eficient grasimile in activitatile cardio:
antreneaza-te pe cat posibil dimineata inainte de micul dejun
evita sa consumi carbohidrati cel putin 3 ore inainte care preced antrenamentul
nu uita de cele 2 substante prietene, care ajuta organismul sa arda grasimile. Cofeina ajuta la eliberarea acizilor grasi din tesutul adipos si fosfatii care ajuta la arderea grasimilor chiar si cu un efort fizic minim.



Te asteptam sa slabesti, antrenandu-te corect asistata de specialisti, la clasele cardio-fitness din centrul LarKoti: spinning, running, cardio-tone, body pump, ABT, etc.



">77271.jpg

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Trecut Prezent Viitor
  • person

    "is cool to dream..."

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right