Cum sa nu te ingrasi toamna

Cum sa nu te ingrasi toamna
  calendar_month        
Ai tinut dieta toata vara si te temi ca odata cu venirea frigului vei pierde tot ce ai reusit sa realizezi pana acum? Nu exista niciun motiv pentru care sa incetezi sa fii activ in sezonul rece, asa cum ai fost in vara. Exista mai multe modalitati prin care poti sa-ti tii sub control greutatea si toamna.

Odata cu sezonul de toamna , zilele mai scurte si lipsa intensitatii soarelui reduc productia de serotonina, un hormon care induce senzatia de relaxare si fericire. O reactie naturala care decurge din acest lucru o constituie consumul sporit de carbohidrati, care ajuta la ridicarea nivelului de serotonina.

Dupa cateva portii de paste sau cartofi, vei incepe sa pui kilograme. Insa ai intotdeauna posibilitatea de a face cateva mici schimbari pentru a nu te ingrasa in toamna.

1 Activitatea fizica in interior

Alege una sau mai multe activitati fizice pe care le poti desfasura inauntru, astfel incat frigul si ploile sa nu te impiedice sa fii activa. Poti practica fitness, tae bo, yoga, inot si chiar patinaj.

2 O noua ruta

Mergi pe jos ori de cate ori ai ocazia. Schimba-ti ruta obisnuita ca sa vezi ceva nou si sa te simti motivata sa mergi pe jos . Daca ai ocazia sa faci exercitii in aer liber alaturi de cineva, nu lasa aceasta oportunitate sa-ti scape. Studiile arata ca oamenii sunt mai motivati sa faca eforturi atunci cand exista si o socializare.

Activitatea fizica pe care o desfasori afara trebuie sa aiba loc dimineata sau in timpul zilei, cat este lumina afara. Toamna se intuneca mai repede, iar motivatia ta va disparea spre seara.

3 Bucataria de toamna

Vremea rece constituie un motiv perfect pentru o dieta de toamna bazata pe alimente sanatoase. Foloseste legumele de sezon si pregateste supe si tocanite dietetice. Sunt mancaruri care nu te costa mult, contin putine calorii si sunt hranitoare. Varza, cartofii, broccoli, conopida sunt cateva dintre produsele de sezon care au un important continut de fibre, foarte bun pentru dieta ta.

Nu sari niciodata peste micul dejun. Incearca cerealele, laptele, ovazul, foloseste fructele naturale pe post de indulcitori si ia prima masa a zilei. Vei avea astfel energie peste zi si nu va mai exista tentatia de a manca mult seara.

Rasfata-te cu deserturile delicioase de toamna. Poti face prajituri din mere, pere, portocale sau alte fructe, parfumate de condimente precum scortisoara.

Include papaya in dieta ta de toamna . Fructul este dulce si bogat in vitamine. In plus, papaya are o enzima care te ajuta sa digerezi mai usor alimentele bogate in proteine, de aceea este unul dintre alimentele cele mai indicate daca vrei sa pierzi in greutate.

Fasolea rosie este bogata in vitamine (vitamina B) si minerale. Aceasta leguma este benefica pentru tractul urinar si eliminarea unei cantitati de grasime din corp.

Merele ofera aportul de energie necesar pentru zilele reci. Fructul contine un acid care stimuleaza metabolismul si reduce grasimile. In plus, cantitatea de calciu este mai mare in mere decat in alte fructe.

4 Ceaiurile de toamna

Ceaiurile sunt foarte potrivite pentru sezonul rece, sunt dietetice si benefice pentru dieta. Acestea curata organismul de toxine si stimuleaza metabolismul.


Autor: Elisa Costache

Recomandari

Newsletter Ele.ro

mai tarziu cu o zi
  • person

    "astazi e o alta zi..."

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right