Dieta mediteraneana creste speranta de viata

Dieta mediteraneana creste speranta de viata
  calendar_month        
Dieta mediteraneana este adresata unui spectru larg de oameni cu un stil de viata sanatos, populatiile din aceste tari avand o speranta de viata mai mare.

Studiile au demonstrat ca grecii, italienii si in special cei din insula Creta au o rata mai mica de imbolnavire din cauza afectiunilor cardiovasculare decat restul lumii.

Ancel Keys este nutritionistul care dupa multe cercetari a inventat dieta mediteraneana, pe baza dietei lui se scriu astazi carti de bucate menite sa ne imbunatateasca stilul de viata.

Caracteristicile dietei mediteraneene sunt:

Mesele pincipale trebuie sa fie bazate in principal pe vegetale.

Consumati cuscus, polenta si bulgur in loc de paine, cereale si paste fainoase obisnuite.

Adaugati savoare mancarurilor folosind mult usturoi, ceapa si verdeturi proaspete precum busuiocul, oregano si cimbru.



Uleiul de masline extravirgin este un ingredient esential in mancarurile mediteraneene.

Optati pentru branzeturi si iaurt cat mai des, aceste lactate contin o serie de bacterii care accelereaza digestia.

Consumati peste si produse marine cel putin de doua ori pe saptamana.

Consumati carne de pasare o data pe saptamana, iar carne rosie o data sau de doua ori pe luna.

Renuntati la salamuri sau la alte mezeluri.

Ouale se consuma maxim de patru ori pe saptamana.

Vinul se consuma in cantitati moderate.

Alte alimente recomandate: fructe de mare: midii, calamar, caracatita, creveti, crabi, homari, languste, miere de albine in loc de zahar, seminte oleaginoase, migdale, alune de padure, caju, seminte de floarea soarelui, seminte de in, nuci.

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Cu cat timp inainte ne organizam nunta
  • person

    "don't matter what you do, give everything you have, be the best."

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right
Basic 03X05-02864
Shop Ele.rochevron_right