Dieta Ornish

Dieta Ornish
  calendar_month        
Multe diete se bazeaza pe un plan alimentar sarac in grasimi. Dieta Ornish se bazeaza pe foarte putine grasimi.

Aceasta dieta a fost alcatuita de doctorul Dean Ornish, care a scris si carte Mananca mult, Cantareste putin. Acest regim este strict vegetarian .

Carnea si pestele nu sunt recomandate in aceasta cura si are succesul asigurat nu prin propunerea de a limita numarul de calorii ci prin monitorizarea alimentelor din care sunt luate aceste calorii.

Dieta Ornish recomanda dintre lactate numai iaurtul degresat, laptele, branza de vaci si albusurile de ou.

De asemenea interzice cu desavarsire consumul de: grasimi de orice fel, uleiuri, seminte, nuci, avocado, carbohidrati rafinati (zahar, orez si fainoase).



In afara de aceste alimente interzise, se recomanda orice altfel de produse fara a le cantari sau a inumara caloriile. Oricum, predominante raman fructele, legumele si cerealele.

Este totusi o dieta restrictiva si poate fi foarte greu de urmat. In acelasi timp poate priva organismul de nutrienti esentiali si minerale.

De aceea este obligatoriu sa se ia suplimente nutritive. Totodata, ultimele studii au aratat ca eliminarea grasimilor dintr-o dieta nu este chiar cea mai buna solutie.

Daca vrei totusi sa incerci aceasta dieta, iti propunem un exemplu de meniu zilnic care sa te ajute sa te ghidezi.

Mic dejun
Cereale integrale si iaurt degresat
Suc de portocale
77326.jpg


Pranz
Cartofi copti umpluti cu branza si spanac
Brocoli
Salata de cartofi cu dressing fara grasimi
Salata verde si fructe proaspete

Cina
Bruschete cu rosii si capere
Paste cu legume
Compot de piersici


Ca si bauturi, planul Ornish de scadere in greutate recomanda apa, ceaiul, cafea, lapte si sucuri naturale.

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Gradina cu flori
  • person

    "incearca sa fii un om mai bun... e asa placut..."

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right