4 greseli pe care le faci inainte de culcare! Vezi ce nu te lasa sa dormi!

4 greseli pe care le faci inainte de culcare! Vezi ce nu te lasa sa dormi!
  calendar_month   update 01 Apr 2014, ora: 15:24   photo_cameraInsomnie    
Somnul este vital pentru sanatate! Cele 8 ore de odihna pe care le recomanda medicii sunt esentiale pentru buna functionare a organismului, de aceea acest sfat nu trebuie nicio secunda ignorat. Pe langa odihna propriu-zisa, trebuie sa eviti si anumite greseli inainte de culcare. Iata care sunt principalii inamici ai somnului tau:

1. Hiperactivitatea creierului

Un creier hiperactiv ar putea fi principala cauza a insomniei, potrivit unui nou studiu publicat recent in revista "Sleep". In cadrul cercetarii, oamenii de stiinta au aratat ca insomniacii au mari probleme cu somnul tocmai din pricina faptului ca ei nu reusesc sa se deconecteze de sarcinile sau activitatile pe care le au ori le-au avut de indeplinit pe parcursul zilei. Astfel, ei raman constant conectati la sarcinile pe care le au de indeplinit, chiar si in timpul odihnei, somnul lor fiind puternic afectat de aceasta hiperactivitate a creierului.

7 plante care alunga stresul si insomniile. Bazeaza-te pe efectul lor pentru un somn linistit!

Acelasi studiu a aratat ca si anumite substante chimice din creier pot duce la perturbari grave de somn. Un nivel prea ridicat de glutamat, un neurotransmitator al creierului, este in stransa legatura cu starea de veghe continuua a insomniacilor.

Oamenii de stiinta nu au reusit insa sa afle pana acum daca lipsa somnului determina aceasta stare de hiperactivitate a creierului sau este pur si simplu o dispozitie genetica.

2. Animalele de companie

Desi multe persoane isi lasa animalele de companie sa se ghemuiasca langa ele in pat deoarece se simt langa ele mult mai confortabil, ultimele cercetari au demonstrat ca patrupedele pot pertuba somnul.

Potrivit unui studiu realizat recent de Clinica Mayo Center, 53% din persoanele care dorm cu animalele de companie au declarat ca se simt dimineata mult mai obosite decat seara. Oamenii de stiinta spun ca animalele nu au aceleasi somn si veghe precum oamenii, de aceea ar fi recomandat ca ele sa doarma intr-un loc special amenajat, departe de dormitor.

3. Alcoolul

Desi la inceput provoaca somnolenta, alcoolul are un efect destul de complicat asupra organismului.

Alimente care nu te lasa sa dormi. Obisnuiesti sa le consumi seara?

Alcoolul afecteaza ritmul de somn. Acesta actioneaza ca un sedativ la inceput, dar apoi, cateva ore mai tarziu, atunci cand nivelul de alcool din sange scade, organismul va reactiona din nou, deoarece va simti nevoia unui nou stimul.

Pentru a preveni perturbarile de somn, cel mai indicat ar fi sa nu consumi alcool cu doua trei ore inainte de culcare.

4. Vitaminele

Unele dintre cele mai comune cauze ale tulburarilor de somn sunt chiar medicamentele comune, precum steroizii pentru astm sau beta-blocantele pentru tensiunea arteriala ridicata.

De asemenea, simplele calmante pot atenua durerile rapid si pot da o da o stare de somnolenta, insa ele pot duce chiar si la apnee de somn in unele cazuri.

Suplimentele din plante pot duce si ele la perturbari de somn. Ginsengul sau guarana actioneaza ca un stimulator in organism. Chiar si banalele vitamine nu sunt lipsite de risc.

Vitaminele B6 sau B12 pot oferi "vise vii", care ii pot trezi pe oameni, de aceea este bine sa le administrezi dimineata, sustin specialistii.

Recomandari