6 legume si fructe care te vor face sa iubesti toamna

6 legume si fructe care te vor face sa iubesti toamna
history_edu
Autor
redactia ele.ro
  calendar_month
Publicat
14 Sep 2022, 21:23
    photo_cameraShutterstock    
Poate nu ai observat, dar a venit toamna. Și nu știu despre tine, dar, în general, oamenii iubesc acest anotimp. Poate pentru peisajele și culorile naturii care se schimbă, pentru mirosul de ploaie sau pentru temperaturile mai reci, dar totuși cu încă un pic de soare care îți încălzește sufletul. Pe scurt, ne place toamna. Drept urmare, este timpul să o aducem și în alimentația noastră, să ne răsfățăm papilele gustative cu preparate de sezon, create din ingrediente de toamnă: dovleci, ciuperci, pere, castane și altele asemenea. Află care sunt șase dintre aceste legume și fructe care te vor face să iubești toamna mai mult ca oricând.

1. Ciupercile

Toamna este sezonul ciupercilor! Bogate în vitaminele B și D, dar și în minerale, sunt hrănitoare fără să fie calorice. Gătite, crude sau marinate, fiecare le consumă după gustul și preferințele proprii.

Este adevărat, le-ai putea cumpăra pur și simplu de la supermarket. Dar aici vorbim despre ciupercile de pădure, boletus, hribi, gălbiori, ghebe etc.

Începe prin a prepara o supă cremă de ciuperci, continuă cu un risotto cu hribi, paste cu ciuperci și parmezan sau o tocăniță de ciuperci cu mămăliguță. Sezonul ciupercilor de pădure este scurt, așa că profită pentru a le conserva la congelator. Pentru ceva mai deosebit, așază pe rafturile cămării tale borcane cu ceapa murata si ciuperci murate, de care să te poți bucura și la iarnă.

2. Castanele

Să începem cu faptele: castanele sunt grozave pentru sănătatea ta. Conținând nici două grame de grăsime la 100 de grame, sunt un aliment fără gluten, bogat în potasiu, magneziu, fosfor, calciu și acid folic. Dar, mai presus de toate, le poți integra în gătirea unor preparate minunate. Coapte la gratar, sunt gustarea perfectă pentru plimbările în oraș. Fierte, sunt acompaniamentul ideal pentru carnea de vânat; pasate într-un piure, pot deveni un delicios desert.

Dar castanele au și mai multe avantaje decât aceste variante binecunoscute. Se pot transforma într-o supă gustoasă, merg perfect cu un tiramisu, aduc o notă originală unui risotto și arată bine chiar și pe o farfurie cu paste. Lasă-ți imaginația să zboare și gătește cele mai interesante rețete din și cu castane.

3. Dovlecii

Nu există o legumă care să simbolizeze mai bine toamna decât dovleacul. Există peste 800 de soiuri în lume, comestibile și ornamentale, iar atuul lor principal este că poate fi consumat în întregime, de la piele până la semințe (și, desigur, pulpa) la majoritatea dovlecilor. Dovleacul este bogat în antioxidanți și ajută la prevenirea riscului de cancer, dar și a anumitor boli oculare. Bogat în fibre, conține și foarte puține calorii. Ca urmare, odată cu sosirea temperaturilor mai răcoroase ale toamnei, nu ezita să-l gătești în diferite rețete. Dovlecii sunt minunați, căci fură ceva din toate legumele cu care sunt preparați, și, pe deasupra poate fi gătiți prin toate tehnicile: înăbușiți, sotați, prăjiți, copți, pe grătar sau în supă. Cu dovleci poți face aproape orice. Așadar, întâmpină toamna cu plăcintă cu dovleac și stafide, dovleci umpluți cu sau fără carne, chipsuri de dovleci prăjiți cu sos aromat și proaspăt, cu tzatziki, lasagna de dovleci cu legume, paste din dovleci cu sos de roșii, supă de dovleac și morcov etc. Cerul e limita!

4. Nucile

Sezonul ideal pentru recoltarea nucilor este de la mijlocul lunii septembrie până la sfârșitul lunii octombrie. Acesta este momentul în care sunt cele mai gustoase. Când nuca cade din copac, este coaptă și gata de mâncare. Lăsate în coajă, nucile rămân bune foarte mult timp și se păstrează foarte bine, sperăm că cel puțin până la Crăciun. Apoi le poți folosi pentru a face prăjituri sau gustări sărate pentru ronțăit în fața filmului preferat. Adaugă-le în salate, supe, smoothie-uri sau pancakes. Nu cred că mai este nevoie să lăudăm beneficiile acestui aliment care este o adevărată comoară pentru sănătatea noastră.

5. Perele

Știai că există pere de vară, de toamnă și de iarnă, care ajung la maturitate în diferite anotimpuri ale anului? Și ai fi crezut că perele se potrivesc de minune cu preparate savuroase? Cum ar fi să inovezi puțin în bucătărie în această toamnă făcând o salată cu broccoli, cicoare și pere sau un preparat de penne cu gorgonzola, decorat cu o pară pentru a aduce puțin gust dulce? Poate ai prefera o pizza cu gorgonzola și pere? Un crumble delicios și aromat cu pere și cardamom? Perele îmbunătățesc foarte mult preparatele de toamnă. Așadar, distrează-te toamna asta cu preparate noi, care să conțină pere.

6. Gutuile

… Și gutui amărui. Ne plac în compoturi și gemuri. Ne place dulceața de gutui. Dar știai că poți găti și mâncare de gutui cu pui sau că le poți folosi în salate? Încearcă astfel de rețete inedite și nu vei regreta. Gutuia este bogată în vitamina C, potasiu și chiar pectine. Acest fruct oferă o cantitate semnificativă de fibre. O dietă bogată în fibre promovează buna funcționare a tranzitului intestinal, dar ar ajuta și la prevenirea riscului de boli cardiovasculare, diabet și obezitate. Atât dulce, cât și acidulat, acest fruct este un aliment perfect de toamnă.

Chiar și în zilele mohorâte de toamnă, rețeta potrivită îți poate transforma complet starea de spirit. Așadar, fă-ți o plăcere si bucură-te de culorile toamnei, nu doar urmărindu-le de la fereastră, ci aducându-le în farfuria ta!

Recomandari