Tips pentru a lupta cu oboseala in timpul sarcinii

Tips pentru a lupta cu oboseala in timpul sarcinii
  calendar_month        
Cand iti imaginai cum e sa fii gravida, probabil ca te gandeai cum o sa-ti anunti familia, la decoratul camerei bebelusului si cum o sa mananci sanatos. Atunci cum se face ca acum, cand sarcina e reala, nu-ti doresti decat sa dormi? Iata care sunt cauzele oboselii si cum sa o combati!

Cauze posibile

Medicii inca dezbat cauzele epuizarii in sarcina. Unii specialisti sugereaza ca oboseala este rezultatul unei combinatii de factori fizici, fiziologici si de conjunctura. Acesti factori pot include: nevoia crescuta de oxigen, modificarile cardiovasculare si respiratorii, schimbarile metabolice datorate dezvoltarii fetale, modificarile nutritionale si hormonale.

Alimente care combat oboseala

Femeile care au o greutate normala la inceputul sarcinii trebuie sa adauge circa 300 de calorii in plus pe zi la dieta lor. Desi este posibil sa ai senzatii de greata, nu incerci sa scapi de acestea sarind peste mese. Caloriile inseamna energie, iar lipsa alimentelor poate agrava oboseala.

Mentinerea unei diete bogate in vitamine, minerale, proteine te ajuta sa fii plina de energie. Iar atunci cand esti departe de bucatarie, ia gustari sanatoase, cum ar fi fructele si legumele proaspete.

Nu te baza pe cofeina pentru a fi energica intreaga zi. Viitoarele mame ar trebui sa evite orice fel de stimulente rapide pentru a combate epuizarea, cu toate ca asta nu inseamna ca trebuie sa renunti la cafea sau ceai in intregime. In cazul in care rutina unei femei normale este de a bea o ceasca de cafea in timpul zilei, acest lucru nu ar trebui sa fie daunator in timpul sarcinii. Moderatia este cheia. Bea multa apa, deoarece deshidratarea poate face sa te simti obosita.

Sport pentru energie

Cu exceptia cazului in care medicul iti interzice, mentinerea unui program regulat de exercitii este benefic pentru a stimula metabolismul si a reduce oboseala. Activitatea fizica moderata, cum ar fi mersul pe jos timp de 30 de minute pe zi, te poate face sa te simti mult mai alerta in timpul zilei si mai obosita seara, cand ai nevoie de un somn bun.

Puterea siestei

Corpul tau poate fi ocupat cu crearea unei noi persoane, dar asta nu inseamna ca esti o Superfemeie! Uneori te vei simti epuizata. Incearca sa te odihnesti mai mult. Deleaga responsabilitatile casnice catre partener sau alte persoane. Cel mai important, invata sa-ti asculti corpul. Cand te simti obosita, intinde-te pentru cateva minute in birou sau pe canapea la domiciliu. Meriti o siesta mica!

In cazul in care epuizarea persista si in cel de-al doilea trimestru, sau in cazul in care oboseala nu trece desi ai parte de odihna suficienta, trebuie sa discuti despre aceste simptome cu medicul. In cazuri rare, oboseala poate fi semnul unor boli mai grave cum ar fi depresia, anemia si hipotiroidia.

Autor: Nuage

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Penne al gorgonzola
  • person

    ""oh, have you seen the muffin man, the muffin man, the muffin man?...""

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right