Bauturile carbogazoase: nu abuzati de ele!

Bauturile carbogazoase: nu abuzati de ele!
  calendar_month        
De ce nu trebuie sa bei prea multe bauturi carbogazoase? Iata patru motive bune pentru a te convinge sa limitezi cantitatea. Sa nu uitam ca singura bautura de care are nevoie organismul nostru este apa, cu cat mai multa cu atat mai bine.

1) Bauturile carbogazoase favorizeaza cariile si eroziunea dentara

Continutul in zahar (zaharoza) al bauturilor carbogazoase este foarte ridicat si determina riscuri crescute de carii dentare, la fel ca si bomboanele sau alte dulciuri foarte bogate in zahar.
Spre deosebire de aceste dulciuri, bauturile carbogazoase au un pH foarte scazut, deci sunt foarte acide.

Acizii continuti in aceste bauturi (acidul citric, acidul fosforic) sunt acizi tari ce favorizeaza eroziunea dentara sau distrugerea smaltului si a dentinei, fapt ce fragilizeaza dintii.

2) Bauturile carbogazoase dauneaza oaselor

Bauturile carbogazoase au de asemenea proprietatea de a fragiliza oasele. Deoarece acidul fosforic intra in compozitia lor, aceste bauturi constituie un aport suplimentar de fosfor. Se cunoaste faptul ca acest element chimic reduce absorbtia calciului indispensabil formarii scheletului.
51811.jpg


Acest fenomen este deosebit de important in cazul tinerilor, al caror capital osos se construieste pana la varsta adolescentei, si este cu atat mai grav cu cat aportul lor in calciu este destul de slab. Tot din acest motiv nu se recomanda consumul de bauturi carbogazoase persoanelor in varsta, al caror schelet este deja fragilizat.

3) Bauturile carbogazoase contin cofeina

Ca si cafeaua sau ceaiul, anumite bauturi carbogazoase contin cofeina (ea provine din extractele de foi de coca ce intra in compozitia acestora). De aceea nu este recomandat ca acest excitant sa fie consumat de copii in cantitati prea mari. Prin comparatie, trei pahare de bauturi carbogazoase constituie un aport echivalent cu cofeina continuta intr-o ceasca de cafea.

4) Consumul de bauturi carbogazoase te impiedica sa bei altceva

Practic, in timp ce bem bauturi carbogazoase nu bem si altceva. Ori numeroase alte bauturi sunt benefice sanatatii, incepand cu apa insasi. Fie ca este minerala, de izvor sau de la robinet, apa aduce minerale indispensabile organismului (calciu, magneziu). Acestea fara sa mentionam laptele (calciu, proteine, acizi grasi esentiali) sau alte bauturi cum ar fi sucurile de fructe si legume ce sunt bogate in vitamine antioxidante si surse de fibre. 76707.jpg



Patru sfaturi practice

Bea un pahar de apa dupa ce ai baut un suc carbogazos. Acest lucru va permite eliminarea unei anumite cantitati de zahar ramas pe dinti. Un sfat si mai bun: spala-te pe dinti.
In general, consuma bauturi carbogazoase light, deoarece acestea sunt indulcite artificial. Astfel, ele nu maresc glicemia si nu te ingrasa.
Limiteaza-te la o singura bautura carbogazoasa pe zi, si nu mai mult.
In timpul meselor consuma doar apa, si niciodata bauturi dulci!

Recomandari

Newsletter Ele.ro

filmul Avatar sursa a depresiei
  • person

    "nu va luati dupa aparente.."

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right