Beneficiile vitaminei D

Beneficiile vitaminei D
  calendar_month        
Vitamina D este extrem de importanta pentru sanatate si influenteaza direct numeroase procese metabolice ale organismului uman.

Specialistii sunt de parere ca vitamina D nu este cu adevarat o vitamina ci un precursor al hormonilor pe care stramosii nostri il obtineau direct de la soare. Atunci cand ne expunem razelor solare, o substanta chimica din piele asemanatoare coleserolului este transformata in vitamina D, care este transportata la ficat.

Vitamina D este un element important pentru procesele metabolice care au loc in organismul uman si este fundamentala in prevenirea si tratarea a numeroase afectiuni.

Vitamina D are un rol important in rezistenta la infectii, mentinerea masei musculare si osoase si in reducerea riscului de cancer.

Vitamina D protejeaza de gripa si raceala

Specialistii sunt de parere ca nu este o coincidenta faptul ca cele mai multe cazuri de gripa si raceala apar in sezonul rece, atunci cand oamenii se expun cel mai putin razelor solare.

Numerosi compusi ai sistemului imunitar depind de vitamina D si de moleculele produse de aceasta vitamina care activeaza celulele sistemului imunitar. Astfel, sistemul imunitar este mult mai rezistent in fata infectiilor.

Vitamina D intareste oasele si muschii

Vitamina D este esentiala pentru sanatatea oaselor. Intervine in absorbtia calciului si intareste intreg sistemul osos. De astfel, s-a demonstrat ca persoanele care sufera de deficienta de vitamina D sunt mai supuse riscului de facturi.

Specialistii sunt de parere ca nu doar oasele au de suferit din cauza deficientei de vitamina D. Numeroase cazuri de cazaturi si fracturi sunt cauzate de musculatura slabita.

Vitamina D este necesara pentru intarirea si regenerarea musculaturii. Prin urmare, deficienta de vitamina D duce la musculatura slabita, probleme de miscare si slabiciune fizica.

Este astfel indicat sa iei suplimente pe baza de vitamina D. In timp, vitamina D reduce riscul de cazaturi, fracturi si pierderea masei musculare.

Vitamina D reduce riscul de cancer

Specialistii arata sa nivelul scazut de vitamina D din organism este asociat cu riscul crescut de cancer colorectal. De asemenea, vitamina D joaca un rol important si in prevenirea cancerului de san, ovare, rinichi, pancreas si prostata.

Este astfel foarte important sa nu suferi de deficienta de vitamina D si sa suplimentezi consumul prin expunere la soare, chiar si in sezonul rece si suplimente alimentare.

Cantitatile necesare de vitamina D

Pentru persoanele pana in 50 de ani, doza zilnica recomandata de vitamina D este de 200 UI (unitati internationale). Pentru persoanele intre 50 si 70 de ani, doza zilnica recomandata este de 400 UI, iar pentru persoanele de peste 70 de ani este de 600 UI.

Necesarul de vitamina D creste pe masura ce inaintam in varsta, deoarece pielea batrana produce mai putina vitamina D.

In cantitati mari, vitamina D este toxica. Este astfel indicat sa nu se depaseasca doza limita de 2000 UI pe zi.

Surse de vitamina D

Cele mai importante surse de vitamina D sunt expunerea la soare si suplimentele alimentare cu vitamina D. Alte surse de vitamina D sunt laptele, iaurtul, cerealele, uleiul de peste, fructele de mare, pestele, ouale.

Autor: Mihaela Rotaru

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Rogaine sau Regaine si in Romania la cel mai MIC PRET
  • person

    "tratamentul de par rogaine cu minoxidil este un produsul nr.1 original marca pfizer din usa."

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right
Sinsay - Body - Negru
Shop Ele.rochevron_right