Cocteilul de vitamine si minerale pentru iarna

Cocteilul de vitamine si minerale pentru iarna
  calendar_month        
Simti ca oboseala iernii te-a ajuns? Ai imunitatea slabita si metabolismul amortit? Iata care sunt vitaminele si mineralele pe care poti conta!

Vitamina C in combinatie cu vitamina E, seleniu - un antioxidant preventiv

Vitamina C actioneaza ca antioxidant doar impreuna cu vitamina E, beta-caroten, licopen, seleniu si N-acetilcisteina. In preventie e bine sa iei un supliment alimentar care contine aceste substante si cel putin 120 mg de vitamina C, in cura de 10 zile.

Vitamina C singura, un pro-oxidant util la distrugerea microbilor

In prezenta fierului sau a cuprului din glubulele albe, vitamina C genereaza radicali liberi foarte puternici, care distrug bacteriile si virusurile. Dar vitamina C este distrusa in acest proces. De aici necesitatea de a creste dozele atunci cand se intra in contact cu un virus, cum ar fi raceala.

In caz de infectie, ia rapid 100-120 mg de vitamina C la cate o ora, doua sau trei, in functie de intensitatea amenintarii. In caz de vulnerabilitate la infectii, polifenolii devin, de asemenea, foarte importanti: ceai verde, ciocolata neagra, fructe si legume.

Vitamina B6 pentru reducerea stresului si poftei de mancare

Vitamina B6 este necesara pentru sinteza de anticorpi. De asemenea, aceasta participa la producerea de serotonina, care ajuta la controlul impulsurilor, agitatiei, iritabilitatii, atractiei fata de alcool, dulciuri, tutun. Acesta actioneaza in sinergie cu vitaminele B9, B12 si magneziu.

Deficitul este foarte comun in special in cazuri de stres sau inflamatie. Se recomanda o cura contra deficitului de o luna. Apoi, este suficient un consum frecvent de fructe si legume.

Vitamina D , un deficit cronic in special in timpul iernii

Vitamina D este importanta pentru absorbtia calciului, dar si pentru apararea impotriva infectiilor, prevenirea cancerului, diabetului, astmului. Sinteza ei prin expunerea la soare nu este suficienta in timpul iernii, mai ales dupa 60 de ani - cand nevoile sunt crescute. Intreaba-ti medicul despre suplimentarea cu vitamina D. Atentie: excesul duce la calcifierea tesuturilor moi si este periculos.

Zinc in prevenirea, dar nu si in timpul infectiilor

Zincul este esential pentru producerea de proteine, deci si pentru celulele albe ale sistemului imunitar. De aceea, vaccinarea antigripala a cuiva fara sa se asigure un nivel bun de zinc este o aberatie deoarece nu se poate atinge un nivel eficient de anticorpi. Cu toate acestea, peste 80% dintre oameni nu isi asigura aportul zilnic recomandat de 15 mg zinc. Sursele de zinc sunt: stridiile si alte fructe de mare, peste, carne, oua.

Atentie: aportul de zinc trebuie stopat in timpul unei infectii deoarece bacteriile il folosesc pentru a se inmulti. Suplimentarea se poate relua la o saptamana dupa finalul infectiei.

Fier impotriva oboselii si riscului infectios

Deficitul de fier oboseste, creste riscul de infectie si reduce capacitatea de concentrare. Riscurile le privesc pe 23% din femeile cu ciclu menstrual, pe 5% din femeile ajunse la menopauza si doar pe un numar redus de barbati cu sangerari cronice sau severe.

Fierul nu trebuie luat in supliment, ci prin consum de carne: de doua ori pe zi pentru o persoana anemica, o data sau de doua ori pe zi pentru o femeie insarcinata, un copil sau un adolescent, o data la doua zile pentru o femeie la menstruatie, o data pe saptamana pentru o femeie in postmenopauza sau un barbat.



Autor: Nuage

Recomandari

Newsletter Ele.ro

not much hair, cu burtica, dar irezistibil
  • person

    "cheia spre fericire este sa iti doresti ce poti obtine..."

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right