Cum sa eviti arsurile stomacale de sarbatori!

Cum sa eviti arsurile stomacale de sarbatori!
  calendar_month        
Daca suferi de arsuri stomacale, anumite evenimente din viata ta pot declansa episoare dramatice. Sarbatorile de iarna sunt unele dintre cele mai riscante evenimente, atunci cand masa de sarbatoare este incarcata cu numeroase feluri de mancare.

In aceste situatii este indicat sa alegi cu grija preparatele pe care le consumi, sa eviti excesul de alcool, cafea si deserturi pe baza de ciocolata.

De asemenea, incearca sa consumi cat mai putina carne rosie, sosuri grele si alimente prajite.


Mananca cat mai multe salate

Salatele sunt ideale pentru persoanele care au probleme stomacale. In perioada sarbatorilor de iarna, atunci cand pe masa se gasesc doar produse pe baza de carne, incearca sa prepari si cateva salate usoare. Ai grija insa sa nu le asezonezi cu sosuri grase.

Alimentele bogate in grasimi favorizeaza aparitia arsurilor stomacale, astfel ca este recomandat sa eviti sosurile grase, dar si uleiul si otetul.

De asemenea, este indicat sa eviti rosiile, ceapa si alte legume acidulate.

Consuma mai mult ghimbir

Ghimbirul este unul dintre ingredientele care amelioreaza arsurile stomacale, daca este consumat in cantitatile potrivite. Mai mult de 3 - 4 grame de ghimbir pe zi poate agrava arsurile.

Ghimbirul este ideal pentru preparatele cu legume, atat fierte, cat si la cuptor. Il poti combina cu morcovi, varza, mazare, broccoli sau fasole verde.

Alege paine integrala

In perioada sarbatorilor de iarna, incearca sa consumi preparate de panificiatie din cereale integrale. Aceste produse sunt ideale pentru persoanele care sufera de afectiuni stomacale si previn arsurile.

De asemenea, incearca sa eviti painea si produsele de panificatie cu diverse umpluturi. Acestea pot favoriza aparitia arsurilor si a deranjamentelor stomacale.

Consuma alimente gatite la cuptor

Daca suferi de arsuri stomacale cronice, nu trebuie sa renunti la alimentele tale preferate. Incearca insa sa le consumi insa pregatite la cuptor.

De exemplu, in loc de piure de cartofi, alege cartofi copti, cu putin unt pe deasupra. De asemenea, alege produse lactate cu putine grasimi si limiteaza consumul de unt si smantana.

Consuma carne alba

Alimentele bogate in grasimi sunt extrem de nocive pentru organismul uman. Pe langa continutul mare de calorii, aceste alimente favorizeaza si arsurile si deranjamentele stomacale.

Este foarte important sa consumi carne alba si sa eviti carnea rosie. De asemenea, este indicat sa eviti si consumul de piele de pasar prajita, deoarece este extrem de bogata in grasimi.

La preparatele pe baza de carne, incearca sa folosesti sosuri si garnituri usoare, din legume proaspete.

Limiteaza consumul de alcool

La masa de sarbatoare, este indicat sa ai grija cu consumul de alcool. Bauturile alcoolice sau pe baza de cofeina favorizeaza arsurile stomacale.

Limiteaza consumul de alcool la 2 - 3 pahare de bautura pe zi si consuma cat mai multa apa, sucuri naturale de fructe sau limonada.

La desert, evita preparatele pe baza de ciocolata si alege deserturile mai usoare, cu fructe.

Autor: Mihaela Rotaru

Recomandari

Newsletter Ele.ro

my style
  • person

    "never say never"

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right