Sedentarismul mareste riscul de diabet

Sedentarismul mareste riscul de diabet
  calendar_month        
Femeile care stau in fata calculatorului mai mult de sapte ore pe zi sunt mult mai expuse riscului de a dezvolta diabet decat cele care sunt active, arata un nou studiu.

Studiul a fost efectuat pe un esantion egal de femei si barbati. In cazul barbatilor nu s-a inregistrat nicio legatura intre sedentarism si diabet. Cercetatori sunt de parere ca femeile sunt mult mai expuse la efectele daunatoare ale unui stil de viata sedentar.

Milioane de oameni din intreaga lume sufera de forme incipiente de diabet, fara ca macar sa fie constienti de acest lucru. Principalele simptome ale diabetului sunt oboseala, sete, urinare frecventa si rani care se vindeca mai greu.

Netratat, diabetul mareste riscul de atacuri de inima, pierderea vederii si amputare. Principalii factori de risc pentru diabet sunt obezitatea, kilogramele in plus, sedentarismul si dieta nesanatoasa.

Miscarea, esentiala pentru organism

O echipa de cercetatori de la Universitatea Leicester a efectuat studiul pe un esantion de 505 femei si barbati, de pana la 59 de ani. Participantii la studiu au fost chestionati despre stilul de viata, alimentatie, miscare si timpul petrecut pe scaun.

Fiecare participant a fost supus si unor teste de sange, care sa masoare nivelul anumitor chimicale, care favorizeaza aparitia diabetului.

Studiul a evidentiat faptul ca femeile petrec zilnic in jur de sapte ore pe scaun, in timp ce barbatii peste opt ore. Femeile care petreceau mai mult timp pe scaun, au inregistrat un nivel mai mare de insulina, hormonul care regleaza zaharul din sange.

Un nivel crescut de insulina indica ca organismul devine rezistent la acest hormon, ceea ce favorizeaza aparitia diabetului. De asemenea, concentratiile mari de anumite substante chimice, precum leptina sau adinopectina, eliberate de tesuturile grase din abdomen, indica inflamatii periculoase ale organismului.

Studiul indica astfel ca sedentarismul are un impact major asupra rezistentei la insulina. Specialistii recomanda mai multa miscare, inclusiv mersul pe jos. Miscarea este esentiala pentru organism si un factor important in prevenirea afectiunilor cronice.

Ce este diabetul

Diabetul apare atunci cand organismul uman nu mai produce suficienta insulina, sau cand organismul nu mai reactioneaza la insulina. Acest fenomen este cunoscut sub numele de rezistenta la insulina. Insulina este un hormon produs de pancreas care regleaza nivelul de zahar din sange.

Exista insa si forme mai severe de diabet, atunci cand organismul nu mai produce insulina deloc. Simptomele diabetului pot fi controlate printr-o alimentatie sanatoasa si echilibrata si prin monitorizarea nivelului de glucoza din sange.

Cum sa previi diabetul

Diabetul este o afectiune care poate fi prevenita. Este foarte important sa ai o alimentatie sanatoasa, sa consumi cat mai putine alimente bogate in grasimi. Alege fructe, legume sau cereale integrale.

Fa mai multa miscare, cel putin 30 de minute in fiecare zi. Mergi mai mult pe jos, fa plimbari cu bicicleta sau mergi mai des la bazinul de inot.

De asemenea, este indicat sa elimini kilogramele in plus. Chiar si 4 - 5 kilograme date jos reduc riscul de diabet. Incearca sa te motivezi si sa iti amintesti de benficiile unui corp mai zvelt: o inima mai sanatoasa, mai multa energie si incredere in sine.

Autor: Mihaela Rotaru

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Iaha
  • person

    "normal is relative and your nightmares are normal"

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right