9 sfaturi contra durerii de spate

9 sfaturi contra durerii de spate
  calendar_month        
Te-ai saturat de durerile de spate ? Iata 9 tipsuri inteligente si usoare ca sa nu mai suferi!

1. Adopta pozitia buna in pat

Ce sa faci: pentru a dormi, lungeste-te pe spate sau pe o parte, in pozitia fetusului. Aceste pozitii respecta curbura naturala a coloanei vertebrale. Atentie, alegerea saltelei si a pernei este primordiala. Alege saltelele ferme si pernele dense si plate care vor mentine capul pe axul sau normal.

Ce sa nu faci: nu dormi niciodata pe burta. Aceasta pozitie iti deranjeaza rinichii si provoaca o rotatie gresita a gatului sau a coloanei vertebrale.

2. Regleaza-ti scaunul auto

Ce sa faci: pentru orice traseu, e necesar sa adopti o pozitie buna. Regleaza-ti scaunul astfel incat sa nu fii prea aproape de volan. Bratele trebuie sa ramana suple si coatele indoite in mod natural. Aseaza-te cat mai bine in scaun, astfel incat sa ai spatele drept. Regleaza-ti bine oglinzile retrovizoare ca sa nu fie nevoie sa te misti dupa ele.

Ce sa nu faci: nu iti sprijini niciodata capul pe tetiera pentru a evita durerile cervicale. Aceste accesorii sunt utile doar in caz de accident.

3. Atentie la calculator!

Ce sa faci: atunci cand te afli in fata calculatorului, fii atenta sa-ti mentii spatele drept. Alege un scaun reglabil si inalta-l sa-ti poti mentine picioarele la 90° si capul la inaltimea ecranului.

Ce sa nu faci: nu ramane in aceeasi pozitie mai mult de 45 de minute. Fa pauze si intinde-te .

51993.jpg

4. Menajeaza-ti spatele, chiar si in picioare

Ce sa faci: cand dai cu aspiratorul sau faci bricolaj, mentine-ti corpul cat mai aproape de planul de lucru. Tine-ti unul din picioare mai in fata decat celalalt, ca efortul sa se deplaseze pe membrele inferioare si spatele sa fie mai putin solicitat.

Ce sa nu faci: nu ramane dreapta ca o lumanare.

5. Cum sa te apleci fara sa te doara

Ce sa faci: pune un genunchi si, eventual, o mana pe sol, si mentine-ti spatele drept. Daca activitatea dureaza foarte mult, gaseste-ti un loc si aseaza-te confortabil.

Ce sa nu faci: nu-ti curba spatele ca sa te apleci inainte.

6. Cand te muti

Ce sa faci: pentru a deplasa obiecte grele, indoaie genunchii si pastreaza-ti bustul cat mai drept. Tine obiectul cat mai aproape de corp ca sa eviti balansul si vibratiile in coloana vertebrala. Divizeaza sarcina cat poti de mult ca sa transporti o greutate mai mica. Cand cari sacose, ia cate una in fiecare mana.

Ce sa nu faci: nu te apleca.

7. Tonifica-ti abdomenul

Ce sa faci: ca sa nu te doara spatele, tonifica-ti abdomenul! Respiratia abdominala este un exercitiu bun pentru a reusi sa-ti dezvolti muschii abdominali.

Ce sa nu faci: nu trebuie sa exagerezi.

8. Exercitii bune

Ce sa faci: toate sporturile pot fi practicate daca nu faci miscari gresite cu spatele. Inotul, ciclismul si mersul pe jos sunt cele mai indicate. Sporturile violente (rugby), de lupta (judo, karate) si de extensie (baschet, volei, tenis) pot fi si ele practicate cu conditia sa te incalzesti bine inainte.

Ce sa nu faci: nu forta.

9. Alte trucuri ca sa-ti menajezi spatele

Ce sa faci: daca dai cu matura, asigura-te ca are o coada suficient de lunga ca sa nu te apleci inainte. Nu face activitati la inaltime (schimarea becurilor).



Ce sa nu faci: nu tine niciodata capul aplecat spre umar. Chiar daca ai bratele pline cu alte chestii, pune-le jos si tine telefonul in mana.

Recomandari

Newsletter Ele.ro

File din jurnalul Ei
  • person

    "invata sa-ti scrii durerile pe nisip si bucuriile pe stanca - sf.augustin"

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right