Alimente pentru sanatatea inimii

Alimente pentru sanatatea inimii
  calendar_month        
Termenul Boli Cardiovasculare (BCV) desemneaza un grup de afectiuni ale inimii si vaselor sangvine. BCV sau bolile de inima reprezinta una din principalele cauze ale mortalitatii la nivel mondial. Vestea buna este insa ca acestea pot fi prevenite si tratate.

Factori de risc pentru bolile cardiovasculare:

Fumatul
Alimentatia bogata in grasimi saturate
Inactivitatea fizica
Stresul
Istoricul familiei in ceea ce priveste bolile de inima
Greutatea aA€A" risc mai ridicat pentru persoanele supraponderale sau obeze
Afectiunile medicale, cum ar fi tensiunea arteriala, nivelul crescut al colesterolului in sange si diabetul
Varsta aA€A" riscul creste odata cu inaintarea in varsta
Sexul aA€A" barbatii prezinta un risc mai ridicat.

Sfaturi pentru sanatatea inimii:

Consum zero de tigari

Daca nu fumati sau daca renuntati la tigari, riscul bolilor de inima scade. Acest lucru va ajuta si la cresterea nivelului de colesterol HDL sau colesterol "bun" in sange. Daca nu fumati, nu doar riscul de a suferi un atac cerebral sau atac de cord este mai scazut, dar si acela de a dezvolta anumite forme de cancer.

Consumati alimente sanatoase

Dr. Emanuela Soare, Specialist MAGGI in nutritie spune ca in cadrul unei diete echilibrate, ar trebui sa ne bucuram de alimente din toate grupele alimentare (legume & fructe, cereale, lapte & produse alternative, carne & produse alternative) si sa alegem mai des alimente cu continut redus in grasimi.

Incepeti sau continuati sa faceti miscare

Incercati sa includeti 30-60 minute cumulate de activitate fizica pe zi, pentru a va mentine inima in forma si a va simti excelent!

Mergeti cu regularitate la medic

Medicul va poate testa nivelul de colesterol in sange si alte lipide pentru a monitoriza anumiti factori de risc pentru bolile de inima. Va poate testa si pentru diabet, unul din factorii de risc in dezvoltarea bolilor de inima.

Faceti alegeri care favorizeaza sanatatea inimii

Mesele nutritive, echilibrate si gustarile sanatoase pot reduce riscul de boli de inima si atac cerebral pentru ca ajuta la cresterea aportului de nutrienti buni pentru sanatatea inimii, gestionarea greutatii, tensiunii arteriale, controlarea nivelurilor de zahar in sange si scaderea nivelului de colesterol.

Incercati sa includeti alimente din cele patru grupe de alimente: legume si fructe, produse din cereale integrale, lactate cu continut scazut de grasimi si produse alternative, precum si carne slaba si produse alternative.

Se recomanda consumul redus de alimente bogate in grasimi si zahar si reducerea portiilor la masa. Fiti atenti la cantitatea de sare consumata in fiecare zi si incercati sa luati solnita de pe masa. Includeti multe alimente cu continut de fibre si incercati sa consumati peste de cel putin doua ori pe saptamana.

Informatii referitoare la retete ingenioase si de sezon pentru o alimentatie echilibrata si un stil de viata sanatos, puteti gasi accesand www.maggi.ro.

Recomandari

Newsletter Ele.ro

uneori ma intreb
  • person

    ""ce nu te distruge te face mai puternic"-nietzsche"

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right