Fibrele te tin departe de medic

Fibrele te tin departe de medic
  calendar_month        
Un mar pe zi, plus alte cateva fructe, legume si cereale integrale, toate continand fibre, te tin departe de medic. Fibrele previn bolile de inima, diabetul, cancerul si mentin o silueta frumoasa.

Fibrele sunt de fapt o forma de carbohidrat pe care corpul nu o poate absorbi. Femeile ar trebui sa consume minimum 25 g fibre zilnic, iar barbatii 38. Fibrele sunt reputate in primul rand pentru efectele lor benefice asupra sistemului digestiv, dar studiile noi arata ca avem mai multe motive sa le consumam.

Boli de inima

Cu cat o persoana consuma mai multe fibre, cu atat ea are un risc mai scazut de a se imbolnavi sau de a muri de inima, spun studiile. Un studiu din 2008, publicat in American Journal of Clinical Nutrition a scos la iveala faptul ca riscul de moarte prin boala coronariana scade cu 17% la fiecare 10 g fibre consumate, iar riscul de moarte prin orice cauza scade cu 9%.

Fibrele previn bolile de inima din mai multe motive. Ele reduc nivelul colesterolului rau, tensiunea si rezistenta la insulina, toti acestia fiind factori de risc in bolile cariovasculare.

Cancer

Studiile au aratat ca aportul suficient de fibre reduce riscul de tumori colorectale. Nu se stie insa daca efectele benefice se datoreaza fibrelor in sine sau vitaminelor si mineralelor din alimentele bogate in fibre.

De obicei, oamenii care au un consum mare de fibre mananca putine grasimi saturate (carne grasa, unt, lactate), iar grasimile saturate sunt asociate cu riscul de cancer la colon.


Proprietatile anticanceroase ale fibrelor sunt si mai evidente in cazul tumorilor la san. Un studiu britanic ce a urmarit evolutia a peste 35 000 femei, timp de 9 ani, a aratat ca riscul de cancer la san era mai scazut pentru femeile la premenopauza cu diete bogate in fibre.

Sindromul intestinului iritabil

Oamenii care sufera de sindromul intestinului iritabil se lupta cu diareea, constipatia, crampele si balonarile. Fibrele insolubile ajuta la regularizarea scaunului si prevenirea constipatiei.

Diabet


Cercetarile au aratat ca o dieta ce contine cereale cu continut mare de fibre (cerealele integrale) este asociata cu un risc scazut de diabet. Fibrele sunt insa benefice si pentru oamenii care sufera deja de diabet deoarece nu maresc nivelul glucozei in sange. Persoanele cu rezistenta la insulina si diabet beneficiaza mai mult de pe urma fibrelor solubile, deoarece previn modificarile glucozei.

Silueta

Fibrele ajuta la mentinerea siluetei si la scaderea in greutate. 74 000 femei au fost urmarite timp de 12 ani, iar acelea care au mancat cele mai multe fibre aveau un risc cu 49% mai scazut de ingrasare fata de cele care consumau cele mai putine fibre.


Autor: Nuage

Recomandari