Schimbarile de dispozitie in timpul menstruatiei

Schimbarile de dispozitie in timpul menstruatiei
  calendar_month        
Starile tale incontrolabile din timpul ciclului menstrual iti afecteaza relatiile cu persoanele din jur? Invata sa depasesti aceste momente si sa te bucuri de o viata activa, in orice perioada.

Menstruatia este o perioada dificila pentru toate femeile, care se confrunta cu crampe stomacale, balonare, dureri mamare si o serie de alte simptome neplacute. Pe langa aceste neplaceri, femeile se mai confrunta si cu schimbari de dispozitie , care pot deveni extrem de agasante.

Iata ce trebuie sa stii despre schimbarile de dispozitie din timpul menstruatiei:

Cauzele schimbarilor de dispozitie din timpul menstruatiei

Schimbarile hormonale. Hormoni precum estrogenii si protestogenii controleaza si regleaza nivelul de serotonina din creier. Serotonina este o substanta chimica care afecteaza comportamentul unei persoane si starile acesteia. Astfel, atunci cand nivelul de serotonina creste, o persoana se simte bine, fericita, in timp ce atunci cand acest nivel scade, starea se schimba.

In timpul ciclului menstrual, au loc numeroase schimbari hormonale care duc astfel la schimbari ale nivelului de serotonina din creier.

Stresul. O alta cauza a schimbarilor de dispozitie a femeilor in timpul ciclului menstrual este stresul. In zilele noastre, femeile trebuie sa se ocupe atat de viata familiala, cat si de cea profesionala. In timpul menstruatiei, nivelul de stres este mai ridicat, iar femeile se confrunta si cu sindromul premenstrual, care se caracterizeaza prin crampe, dureri si alte simptome neplacute care duc la schimbari de dispozitie.

Cum sa controlezi schimbarile de dispozitie din timpul menstruatiei

Capsule de seminte de in. Capsulele cu seminte de in reprezinta un remediu natural foarte eficient. Semintele de in sunt o sursa importanta de acizi grasi omega 3, care ajuta la controlarea si stabilizarea starii.

Suplimente de vitamine. Suplimentele pe baza de vitamina B6 si calciu, alaturi de o alimentatie sanatoasa ajuta la controlarea simptomelor sindromului premenstrual si schimbarilor de dispozitie din timpul ciclului menstrual. Consumul de produse lactate precum lapte sau iaurt ajuta la hranirea celulelor nervoase, ceea ce previne aceste simptome neplacute.

Dieta. Includerea alimente bogate in vitamina C in alimentatie, precum varza de Bruxelles, citrice, ardei, suc de pepene sau de merisoare, ajuta la reducerea stresului. Carbohidratii consumati cu moderatie maresc nivelul de serotonina si imbunatatesc starea generala. Consumul de sare si cofeina trebuie limitat, deoarece cauzeaza retentie de apa si balonare in timpul menstruatiei.

Miscare. Orice tip de miscare fizica este binevenita. Mersul pe jos, alergatul, inotul sau aerobicul ajuta la reducerea stresului si controleaza schimbarile de dispozitie. Yoga, meditatia sau exercitiile de respiratie sunt de asemenea utile pentru femei.

Socializare. In timpul ciclului menstrual femeile nu trebuie sa stea numai in pat si sa astepte ca starea lor sa se imbunatateasca. Este foarte important sa isi pastreze obiceiurile si sa socializeze cu prietenii si familia. Petrecerea timpului alaturi de alte persoane mareste nivelul de oxitocina din organism. Oxitocina este un hormon care ajuta la mentinerea unei stari de bine.

Autor: Mihaela Rotaru

Sursa: Foto: www.newhealthtip.com

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right