Alimente si arome antistres

Alimente si arome antistres
  calendar_month        
Aromele din jurul tau si alimentele pe care le consumi te pot ajuta sa faci fata mai usor situatiilor stresante.

Zona creierului care proceseaza mirosurile este foarte asemanatoare cu cea care se ocupa de emotii si amintiri. Astfel, atunci cand mirosi ceva care iti face placere, ai tendinta sa respiri mai profund. In acest fel tensiunea arteriala si rata cardiaca se micsoreaza, ceea ce duce la relaxarea intregului organism.

Si anumite alimente te vor ajuta sa te relaxezi. Ciocolata este cel mai potrivit aliment pentru situatiile stresante.


Iata mai jos aromele si alimentele care te vor ajuta in momentele stresante:

Aroma de mar pentru dureri de cap

Daca iti place mirosul merelor verzi, acestea te pot ajuta in ameliorarea durerilor de cap. Merele sunt eficiente si pentru persoanele care sufera de migrene cronice. Dupa inhalare, durerea se amelioreaza si apare si o stare de bine.

Ceai pentru o stare mentala buna

Consumul de ceai negru , verde sau rosu este indicat pentru o stare de bine. Ajuta insa si memoria si functiile cognitive. Cercetatorii sunt de parere ca teanina, un aminoacid prezent in ceai, imbunatateste atentia si concentrarea.

Pentru a beneficia de toate proprietatile ceaiului, este indicat sa consumi intre 5 si 6 cesti de ceai pe zi.

Lavanda pentru anxietate

Aroma de lavanda este extrem de utila pentru persoanele care sufera de anxietate si depresie. Poate fi folosita in perioadele stresante. Poti folosi lavanda si inainte de o programare la medicul stomatolog, pentru a scapa de frica.

Nuca de cocos pentru stres

Atunci cand esti stresata, aroma unei nuci de cocos te va ajuta sa treci peste acest episod. Mirosul de nuca de cocos echilibreaza bataile inimii si reduce tensiunea arteriala.

De asemenea, persoanele intra in contact cu mirosul de cocos se recupereaza mai repede dupa o perioada stresanta.

Cercetatorii sunt de parerea ca mirosirea une arome placute, precum nuca de cocos, stimuleaza vigilenta si rezistenta la stres.

Menta pentru mancatul in exces

Aroma de menta ajuta la amelioarea seznatiei de foame si controleaza poftele alimentare. Menta este utila si pentru eliminarea mirosurilor neplacute.

Chiar daca este indicat sa folosesti planta proaspata, guma, apa sau bomboanele cu menta au efecte similare.

Ciocolata pentru stres

Consumul de ciocolata neagra reduce nivelul de cortizol din organism, un hormon al stresului. Ciocolata neagra este benefica in special pentru persoanele care sufera de anxietate.

Este insa indicat sa consumi ciocolata neagra in cantitati mici. Contine multe calorii, ceea ce poate duce la acumulare de kilograme in plus. Kilogramele in plus reprezinta o cauza a stresului.

Carbohidrati pentru stare de bine

Consumul de carbohidrati stimuleaza productia de serotonina, un hormon eliberat de creier care induce starea de bine.

Un studiu recent a aratat ca persoanele care au o dieta bazata pe carbohidrati naturali erau mai fericite decat cei care aveau o dieta saraca in carbohidrati.

Incearca sa incluzi in dieta ta carbohidrati benefici pentru organismul uman precum cerealele integrale, care contin numeroase fibre si nutrienti.

Autor: Mihaela Rotaru

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Despre un anume fel de fericire
  • person

    "scriu, zilnic fara a avea pretentia ca am sa devin intr-o buna zi o cella serghi."

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right