Depresie - un nou tratament cu omega-3

Depresie - un nou tratament cu omega-3
  calendar_month        
Un roman din cinci sufera de depresie, iar tratamentele contra acestei boli nu sunt intotdeauna eficace. De aceea se fac mereu studii pentru a gasi solutii alternative. Acizii grasi omega-3 si-au dovedit recent efectele pozitive asupra unor pacienti depresivi, spun cercetatorii canadieni.

Omega-3 ca tratament in depresie?

Dupa 4 ani de studii clinice, oamenii de stiinta canadieni si-au prezentat concluziile asupra efectelor acizilor omega-3 in tratamentul depresiei. Iar rezultatele sunt promitatoare!

Acest studiu numit "Omega-3D" a aratat ca un consum de omega-3 sub forma de suplimente alimentare are efecte pozitive asupra pacientilor depresivi care nu sufera si de anxietate.

Profesorul Francois Lesperance este la conducerea acestui proiect de anvergura. In 2005, seful departamentului de psihiatrie de la spitalul CHU Montreal a lansat un studiu clinic de mare amploare asupra legaturii intre omega-3 si depresie. El a studiat 432 pacienti suferind de depresie majora din 8 centre spitalicesti canadiene de psihiatrie, intre octombrie 2005 si ianuarie 2009.

Insa chiar daca rezultatele sunt pozitive, mai ramane inca o chestiune de rezolvat: cifrele nu sunt semnificative din punct de vedere statistic deoarece suplimentele alimentare de omega-3 au avut efecte doar asupra persoanelor depresive, dar nu si anxioase. Din pacate, aproximativ 50% dintre depresivi sufera si de anxietate!

Profesorul Lesperance explica: "Nu se poate concluziona ca studiul este eficace asupra majoritatii pacientilor. Studiul demonstreaza insa ca la cei care sufera de depresie majora, acizii omega-3 sunt foarte bine tolerati."

Care sunt alimentele ce contin omega-3?

Omega-3 sunt acizi grasi polinesaturati. Considerati ca molecule esentiale, ei sunt produsi de organism doar in cantitati infime, aportul alimentar fiind deci indispensabil.

Principalele surse de omega-3 sunt algele, crustaceele si pestele gras (somon, hering, macrou, ansoa, sardine).

Aceste molecule esentiale sunt prezente si in unele uleiuri alimentare precum: uleiul de rapita, nuci, in, germeni de grau, soia, canepa.

Ei se gasesc de asemenea si in suplimentele alimentare ce pot fi procurate din farmacii.

Acizii omega-3 si-au dovedit deja importanta

Studiile asupra psihicului au demonstrat, inca din anii `90, ca acizii omega-3 influenteaza alchimia creierului si favorizeaza transmisia neurotransmitatorilor asociati cu echilibrul emotional si cu emotiile pozitive.

Alte studii au demonstrat efectele benefice ale acestor acizi grasi asupra sanatatii: reduc riscul de accident vascular si de boli inflamatorii.


Autor: Nuage

Recomandari