Distinge stresul bun de stresul nociv!

Distinge stresul bun de stresul nociv!
  calendar_month        
Esti depasita de evenimente? Poate ar trebui sa schimbi felul in care reactionezi la stres. Iata cum poti sa diferentiezi stresul pozitiv de cel care te paralizeaza!

Ce este stresul?

Un endocrinolog canadian, Dr. Hans Selye, primul medic care a vorbit despre stres, l-a definit ca "raspunsul nespecific al corpului la o agresiune". Pe termen lung, aceste reactii fizice la stresul mental au o presiune enorma asupra sistemului imunitar, inimii si creierului.

Nu cantitatea de stres este cea care iti afecteaza sanatatea, ci felul de a reactiona in fata situatiilor stresante. In mod paradoxal, reactiile la stres pot avea efecte pozitive asupra imunitatii pe termen scurt. Stresul pozitiv este un factor stimulator. Iata 6 situatii in care stresul poate fi gestionat in doua feluri diferite:

1. Infruntarea unui eveniment

Stresul bun: infruntarea evenimentului excitant fara panica.
Stresul rau: intretinerea, fata de necunoscut, a unui sentiment de teama, ingrijorare si anxietate.

2. Programul foarte ocupat

Stresul bun: o agenda plina, care face totusi loc si activitatilor satisfacatoare, care ofera bucurie.
Stresul rau: o agenda plina de obligatii care nu prezinta satisfactii si pe care n-ai dori sa le indeplinesti daca ai avea de ales.

3. Multe responsabilitati

Stresul bun: iti asumi multe responsabilitati - ca parinte, membru al comitetului de parinti etc. - dar n-ai vrea sa renunti la niciuna dintre ele.
Stresul rau: ai sentimentul ca tot ceea ce faci e lipsit de importanta, nu are nicio valoare.

4. Atingi un obiectiv

Stresul bun: muncesti asiduu pentru a atinge un obiectiv despre care ai convingerea ca-ti va face viata mai usoara.
Stresul rau: nu mai ai niciun control asupra evenimentelor si nu mai reusesti sa vezi lumina de la capatul tunelului.

5. Faci fata unei provocari

Stresul bun: iti concentrezi toata energia si atentia asupra provocarii.
Stresul rau: ai chef sa te ascunzi sub plapuma decat sa infrunti o noua zi.

6. Esti obosita

Stresul bun: cand vine seara, oboseala acumulata peste zi te ajuta sa ai un somn bun.
Stresul rau: dormi prost, ai dureri de spate sau ti-e greata.

Autor: Nuage

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right