5 alimente care-ti dau super puteri

5 alimente care-ti dau super puteri
  calendar_month        
Incasii aveau putine alegeri in ceea ce priveste alimentele, dar pe langa asta aveau o energie debordanta. Intrebarea evidenta este: Cum reuseau?

Se pare ca urmatoarele 5 super alimente erau cheia energiei lor, alimente care contin nutrietii si vitaminele necesare unui organism sanatos si puternic.




Quinoa

Quinoa, mama tuturor cerealelor sau aurul incasilor dupa cum i se mai spune, este usor de inteles de ce este un super aliment. Nu numai ca este printre alimentele cu cele mai multe proteine, avand toti cei 9 aminoacizi esentiali, dar este si plina de vitamina B si C, calciu, magneziu si fier. In plus contine aproape o cantitate dubla de fibre, fata de alte cereale.

Quinoa se gateste usor si poate inlocui cu usurinta orezul sau o poti servi la micul dejun daca o fierbi in lapte.

Kiwicha

Cunoscut si sub numele de amaranth, kiwicha contine minerale precum fierul, manganul, magneziu si cupru. Una dintre super superile acestui aliment este ca are agenti de insanatosire care inhiba tumorile. Seamana cu quinoa, in sensul ca poate fi folosit in locul orezului sau servit ca o salata rece. Granulatia este mai mica decat quinoa, seamana cu semintele de mac.

Poate fi facuta faina, poate fi facut floricele precum popcornul sau poate fi folosit ca agent de ingrosare.

Physalis

Cunoscuta si sub denumirea de Physalis peruviana aceasta planta seamana cu o rosie galbena si mica. Elementul distinct al acestei plante este cupa cu textura de hartie care infasoara fiecare astfel de fruct. Fructul are cam 1 aA€A" 2 cm in diametru si contine seminte, exact precum o rosie.

Pshsalis are puteri antioxidante si contine de 20 de ori mai multa vitamina C decat o portocala. In plus previne si imbatranirea celulara.

Un mod de a consuma physalis este la micul dejun alaturi de cereale.

Sacha Inchi

Aceasta planta creste in zona peruviana a Amazonului si mai este cunoscuta sub numele de arahida inca. Uleiul acestei plante este bogat in acizi grasi omega 3 si omega 6, contine antioxidanti ca vitamina A si vitamina E.

O poti manca ca pe orice aluna sau sub forma de ulei pe care sa-l folosesti in diverse retete.

Cartofii mov

Acesti cartofi nu numai ca au un aspect mai frumos decat cei obisnuiti dar au si un grad mai mare de antioxidanti. Inhiba pierderea memoriei odata cu avansarea in varsta, protejeaza de cancer si este un aliment bun pentru bolile de inima. Si, poate cel mai bun lucru dintre toate, au un gust delicios si pot fi gatiti ca niste cartofi normali.

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Un nou inceput
  • person

    "dragostea e tot ce ramane...."

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right