7 alimente care iti redau frumusetea

7 alimente care iti redau frumusetea
  calendar_month        
Kiwi, coacaze, varza, in, somon, ceai verde: aceste alimente amelioreaza elasticitatea cutanata, incetinesc formarea ridurilor si ii confera pielii stralucire. Iata produsele de inclus de urgenta in meniu!

1. Vitamina C

Bogate in apa, in vitamina C, beta-caroten si antioxidanti, fructele contribuie la stralucirea si elasticitatea pielii. Vitamina C stimuleaza in special sinteaza de colagen, amelioreaza microcirculatia, previne distrugerile provocate de soare si repara efectele stresului.

Vitamina C este prezenta in: citrice, kiwi, papaia, mango, coacaze negre, toate fructele rosii.

2. Uleiuri bogate in omega-3

Uleiurile bogate in omega-3 favorizeaza intretinerea si reinnoirea celulara. Acesti acizi grasi esentiali protejeaza pielea, opresc procesul de degradare celulara provocata de razele solare, ii confera rezistenta pielii si incetinesc ridarea acesteia.

Alege uleiurile de rapita, nuci, in, consuma peste gras (ton, sardine). Atentie: acizii omega-3 sunt fragili si sunt neutralizati in caz de exces de omega-6. Acestia din urma se gasesc in cantitati mari in uleiurile de floarea-soarelui, de arahide, de porumb. Limiteaza aportul lor.

3. Alimente cu IG scazut

Cu cat un aliment provoaca secretia mai rapida a insulinei, cu atat el are un indice glicemic (IG) mai ridicat. Cu cat IG este mai mare, cu atat este mai nociv pentru piele. De ce? Pentru ca cresterea glucozei in sange provoaca glicare, un fenomen natural prin care colagenul imbatraneste.

Evita: painea alba, pastele, orezul, produsele de patiserie, biscuitii, batoanele de ciocolata, bomboanele. Toate acestea au un IG ridicat.

De retinut: cu cat un aliment este mai ferm (cartof, paste), cu atat el va fi mai greu de digerat si va avea un IG mai scazut.

4. Nutrimente alcaline

In timpul digestiei, alimentele genereaza substante bazice si/sau acide. Pentru a functiona corect si a evita imbatranirea pielii, corpul nostru are nevoie de un pH constant de 7.

De aceea, adopta principiul 70/30 la fiecare masa: 70% alimente alcaline (legume si fructe proaspete sau putin transformate) si 30% alimente acide (carne, oua, branza, paine, faina, paste, alimente preparate industrial).

5. Varza, legume cu frunze verzi

Legumele cu frunze verzi nu numai ca mentin starea buna a pielii prin aportul lor de antioxidanti, vitamine si minerale, ci sunt indispensabile pentru sanatatea tubului digestiv. Orice perturbare a intestinelor se rasfrange asupra aspectului tenului.

Consuma deci varza, spanac, broccoli, ridichi, napi, stevie, dar si plante aromatice (patrunjel, busuioc, oregano, menta, rozmarin, dafin, cimbru).

6. Alge

Crude sau preparate termic, algele contin saruri minerale si oligoelemente: iod, fier, magneziu, calciu, fosfor, seleniu. O singura lingura de alge pe zi ii confera organismului toate micronutrimentele indispensabile unui metabolism bun. Bogatia lor in antioxidanti iti protejeaza pielea de imbatranire.

7. Ceai verde

Ceaiul verde contine cantitati importante de antioxidanti (polifenoli si flavonoide) ce favorizeaza regenerarea celulara la interior, protejeaza pielea si o face mai putin vulnerabila la agresiunile mediului inconjurator. Potrivit unui studiu din 2003, ceaiul verde atenueaza ridurile si favorizeaza vindecarea placilor de psoriazis si de acnee rozacee. Consuma zilnic 3-4 cesti.



Recomandari