Alimente care te ajuta sa te concentrezi

Alimente care te ajuta sa te concentrezi
  calendar_month        
Unele alimente sunt laudate pentru efectele lor benefice asupra creierului si puterii de concentrare si invatare. Afla care sunt alimentele care te ajuta cu adevarat sa te concentrezi.

Cand ai nevoie de ajutor pentru puterea de concentrare, dieta este cel mai important mod de a-ti ajuta creierul sa functioneze la capacitate maxima.

Alimente care te ajuta sa te concentrezi


Zahar

Sursa de energie preferata a creierului tau este zaharul, extras de corpul tau din glucoza din carbohidrati si zaharuri.

Secretul cand vine vorba de zahar este moderatia. Pe termen scurt, iti poate ajuta memoria si gandirea. In exces, zaharul are exact efectul opus si iti va asigura si o crestere nedorita in greutate.

Afine

Efectul principal al afinelor este protejarea creierului impotriva oxidarii, lucru ce le face ideale pentru prevenirea dementei sau a bolii lui Alzheimer.

Mai multe studii pe animale au demonstrat ca afinele au imbunatatit semnificativ capacitatea de invatare, dar si functiile motoare ale subiectilor.

Cafea

Ca si zaharul, cafeaua este recomandata pentru a-ti ajuta creierul in cantitati moderate. Efectele cafeinei, ce poate fi consumata si din ciocolata sau bauturi energizante nu dureaza insa prea mult.

Daca abuzezi de ea, vei deveni agitat, iar stresul iti va impiedica creierul sa functioneze in conditiile cele mai bune.

Peste

Bogat in acizi grasi Omega 3, pestele este sursa de proteine cea mai buna pentru creierul tau. Consumul ridicat de alimente cu Omega 3 este asociat cu un risc mai mic de dementa sau atacuri cerebrale.

Pestele bogat in Omega 3, somon, macrou, hering, ton, dar si sadine, are si un efect benefic asupra memoriei odata cu inaintarea in varsta.

Avocado si cereale integrale

Circulatia sangelui, foarte importanta pentru creierul tau atunci cand trebuie sa te concentrezi, este sustinuta de consumul de cereale integrale, dar si fructe ca avocado.

Sursa importanta de fibre si vitamina E, cerealele integrale scad riscul de probleme de circulatie sanguina, in timp ce grasimile monosaturate din avocado contribuie la scaderea colesterolului.

Nuci, seminte si ciocolata

Nucile si semintele sunt o sursa importanta de vitamina E, asociata cu o degradare mai lenta a proceselor congnitive.

Efectele antioxidante ale ciocolatei negre sunt dublate de continutul de cofeina, care te va ajuta sa te concentrezi mai usor.

Obiceiuri care te ajuta sa te concentrezi

Specialistii sustin ca micul dejun este cea mai importanta masa pentru creierul tau. Micul dejun ideal trebuie sa contina suc de fructe natural, o felie de paine integrala cu somon si o ceasca de cafea.

Somnul este un alt factor important pentru puterea de concentrare, iar consumul regulat de apa te ajuta sa te mentii hidratat. In caz contrar, mintea ta nu va functiona la potentialul maxim.

Consumul de vitamine pentru a te ajuta sa te concentrezi nu este intotdeauna recomandat de medici. Acestea vor avea efect doar daca dieta ta este intr-adevar incompleta si suferi de deficiente de anumite vitamine sau minerale.

Ajuta-ti creierul sa functioneze la parametrii cei mai buni cu un meniu echilibrat, care sa contina multe dintre alimentele care au un efect benefic demonstrat asupra creierului tau.

Autor: Elena Radulescu

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Am nevoie de tine
  • person

    "si din cenua￯a￯, prin lupta￯, se ridica￯"

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right