Alimente cu Oligoelemente

Alimente cu Oligoelemente
  calendar_month        
Alimentatia echilibrata ii aduce organismului o paleta larga de minerale si oligoelemente indispensabile. Dintre acesti nutrienti, unii sunt mai putin cunoscuti. Care este rolul borului, nichelului sau seleniului si unde gasesti aceste oligoelemente?

Vanadiu - pentru oase puternice

Vanadiul este foarte putin cnoscut, desi acest oligoelement ii este de mare folosita organismului. El participa la intretinerea oaselor si ajuta la buna functionare a tiroidei. Organismul are nevoie de cantitati mici de vanadiu, riscurile de carenta fiind deci reduse.
Gasesti vanadiul in ciuperci, fructe de mare, fructe si legume.

Nichel - in cantitati mici

Nichelul intervine in multiple reactii metabolice ale organismului si se regaseste in cantitati mici in corpul uman. Carentele de nichel nu exista, caci alimentatia acopera nevoile organismului.
Nichelul se gaseste in ciocolata, fructe si legume uscate.

Iod - pentru hormonii tiroidieni

Iodul este un oligoelement esential pentru organism: el participa la buna functionare a glandei tiroide. Carenta de iod duce la oboseala, ingrasare si pierderi de memorie.
Iti poti procura iodul din produsele de origine marina (alge, sare iodata, peste, crustacee), dar si din soia, ceapa si ananas.

Bor - pentru creier

Borul este un mineral improtant ce participa la buna functionare a creierului si a memoriei. El contribuie de asemenea si la asimilarea calciului in oase. Asociata cu o carenta in calciu, lipsa borului in organism favorizeaza aparitia osteoporozei.
Procura-ti borul din nuci, migdale, alune, fistic, ciuperci, ridichi, legume uscate sau legume cu frunze verzi (varza, spanac, salate). Apa minerala poate participa la cresterea cantitatii de bor din organism.

Sulf - construieste proteine

Sulful este un element important pentru formarea proteinelor din organism. Astfel, acest oligoelement participa la sanatatea pielii, unghiilor si parului. Acestea cresc si se repara mai greu daca exista o carenta de sulf in organism.
Imbogateste-te cu sulf din nuci, alune, lapte, galbenus, carne, praz, broccoli, usturoi si ceapa.

Seleniu - anticancer si antiaging

Seleniul este un oligoelement antioxidant. El lupta contra oxidarii celulelor organismului si protejeaza de efectele radicalilor liberi. Seleniul ajuta astfel la prevenirea cancerelor, imbatranirii celulare si intareste sistemul imunitar. Seleniul este deci oligoelementul tineretii.
Fa-ti plinul cu seleniu din ficatul de vita, macrou, scoici, cereale, germeni d egrau, drojdia de bere.

Siliciu - pentru piele si unghii

Siliciul este un oligoelement indispensabil pentru fabricarea colagenului, permitand intretinerea pielii, unghiilor si parului. De asemenea, siliciul protejeaza inima si creierul si se gaseste in cerealele integrale, bere si apa.

Autor: Nuage

Recomandari

Newsletter Ele.ro

"Iubirea noastra"
  • person

    "love isn't finding someone you can live with;it's finding someone you can't live without..."

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right